Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver en båge och några pilar!
En bra första-båge att lära mig med. Vad bör jag ha då?
Och jag har ju ingen aning om vad det betyder i texten när jag sitter och tittar på olika bågar?!
Jag är 165cm lång och lagom stark
Det har varit kurser i jämtland .kolla hemsidor det finns några trådar här på buke.
Här var en kul tråd.
Det har skjutits från ryggen på min häst, dock har jag inte gjort det.
Ptr
Det var förra sommaren.
En bekant skjuter blandannat med sådan japansk asymmetrisk. En kompis skulle till Japan i jobbet och ville ha en bild på min häst. Så vad kunde bli bättre än en bågskyttebild till detta! Nu kom inte bilden iväg till kompisen i tid men men.
Var lite strix innan vi fick hästen att vara lugn, ljudet är ju speciellt. Kom på att göra ett ljud, som ett "skott kommer" strax innan strängen släpptes. Det funkade bra.
Tänkte mig att börja använda en båge så det kommer väl en så småningom, det var visst lite med fjädring av pilar kvar och sådär. En nått med rekurv på slutet som bekanten trodde skulle passa mig efter att mätt armar, ankringspungter och jag vet inte allt. Visst har jag fått det förklarat för mig men när en entusiast talar blir det lätt för mycket på en gång! Det får ge sig efter som. Det är enklast och artigast att låta den som hjälper en hållas,oftast bäst också!
Ptr