Beridare/ hästskötare lön!

Royal

Trådstartare
Jag har blivit erbjuden ett jobb som beridare. Jag ska mocka mellan 4-6 boxar och rida mellan 1-3 hästar per dag. Jag ska jobba måndag till fredag och kan själv bestämma mina arbetstider. Kan jobba 3 timmarena dagen och 5 nästa tex. Lönen är på 91:- vitt. Jag har ett annat jobb med på 50 % som jag ska ha kvar. Men jag undrar kan det vara värt att prova detta. Hade ju varit roligt men är det värt all slit för den lönen? Skulle vara tacksam för svar från andra som har erfarenhet av liknande jobb.

Sv: Beridare/ hästskötare lön!

91:- i timmen, per dag, vecka, månad? Svårt att förstå vad du menar.

Är det 91 kr/timmen så hade jag defenitivt provat. Det är ju ungefär vad man tjänar i timman i t.ex butik, så jag hade lätt gjort det. Det är ju ganska mycket skitgöra men också mycket kul. Särskilt om man får bestämma arbetstiderna lite själv så är ju bara det ett plus. Jag har tidigare praktiserat på ridskola o det var tufft, hade då 16 boxar att mocka om dagen och red ungefär 1-2 hästar om dagen, fick även privatlektion en gång i veckan. Sen var det ju många hästar att ta hand om också, som skulle ryktas varje dag och göras i ordning inför lektionerna, så det var 12 timmars pass nästan varje dag, men kul var det :)

Eftersom du får bestämma tiderna själv så går det absolut att kombinera med ditt 50% jobb! 91 kr i timman är väl ganska standard. Jag håller i ridlektioner på en ridklubb och har ca 96 kr i timmen för det.. Om man jobbar som tim-vikarie för kommunen så ligger lönen också strax under 100 kr/h (om man är outbildad), så det är väl en okej lön. Sedan så är det ganska mysigt, plus att du kommer att utvecklas som ryttare då du rider några gånger om dagen.. super med ett träningspass man får betalt för:)

Lycka till!

hur ska du hinna mocka 6 boxar och rida 1-3 hästar på 3 timmar? :confused:

Oj förlåt jag var kanske lite otydlig det är 91:- i timmen

Ja det hade varit kul att prova på, det är ju hästar man egentligen vill jobba med. Men samtidigt kan det nog vara tufft ibland.

Ja det hade varit jätte kul att rida hästarna då det är jätte fina hästar även om det är hingstar som är 3 år, men det är ju en erfarenhet de med. Ja känns jätte bra att man kan kombinera sina egna timmar.

Det är olika antal boxar att mocka per dag och vissa dagar är det bara en häst som ska ridas, därför är tiderna lite olika, man hinner ju mocka o rida en häst på 3 timmar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 230
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 479
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 807
Senast: lizzie
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 605
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka