berberhästar

Var till Tunisien på semester för ett par år sedan. Då besökte vi en gård med bland annat araber o berberhästar. Jag red en hingst som var hur läcker som helst. Dock inte så stor, kanske 1.50. Mycket trevliga gångarter och väldigt livfull. Inte het men framåt och relativt envis...

Vet tyvärr inget mer om berberhästarna men det jag så var
:bump:

hej!
berbern blir mellan 140-157 cm hög, den är mycket robust och uthållig den passar bra till distans och den är mycket bra på dressyr också. Även fast den inte är jätte vacker (exteriört) har den förädlat mångar raser bla Engelskt fullblod.
jag tror inte att det finns någon i Sverige, jag gillar själv den rasen också!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 396
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar