Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

Annie_92

Trådstartare
Du som har drömmar om att få låna en häst och ha som din alldeles egen över sommaren, kolla hit! Jag vill veta vad du skulle göra om du hade en häst som din egen! Jag och en kompis har en häst över sommaren, och vi har redan hittat på en del kul, (vanlig hoppning, , barbacka-hoppning, dressyr, massor med skogsritter och pyssel m.m...) men jag har glömt bort vad jag fantiserade om att kunna göra med ”min” häst innan jag fick honom! Så jag vill helt enkelt ha fantasifulla tips om vad du skulle gjort om du lånade en alldeles underbart snäll, stor, brun, mullig vallack över sommaren!
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

Jag skulle ha fotat fotat fotat hästen, med mig, med kompisen. Med de andra hästarna i hagen.

Ridit ut på utflykt, en cyklar en rider sen äter man matsäck och byter på hemvägen.
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

Jag har en häst som min egen över hela sommaren :love: Min medryttarhäst bor nämligen hos mig fram till mitten av september eller så!!!

Jag har mest drömt om långa härliga skogsturer (gärna med picknick tillsammans med vänner), lära mig köra så att jag kan ut och ta en vända i rockarden, få till kommunikationen så att vi blir ännu bättre kompisar, massor av kel och så gärna att få lite träningar inbokade så att jag kan korrigera de värsta grodorna jag gör. Sedan har jag en dröm om att hitta någonstans att bada med hästen också!

De flesta av mina drömmar borde kunna gå i uppfyllelse... fast nu har hästen lite problem med hovar som växer rekordsnabbt så det blir nog inget alls förrän vi lyckats övertala hovis om att masa sig hit. Körningen blir nog också inställd som det ser ut för det är fel på rockarden och det känns svårt att hitta någon som kan fixa den så här mitt i sommaren. Träning har vi påbörjat i alla fall och där skall vi få hjälp med kommunikationen och så småningom min ridning också. Bad känns lite svårare, det ställe där folket i stallet brukat ta med sina hästar till (en övergiven sommarstuga) har just fått en ny ägare som inte vill ha massor av hästar på sin tomt...

Men ååååååh vad det är härligt med häst på sommaren! Skön temperatur ute för att göra allt möjligt mysigt och hästen är ju världens goaste, underbaraste, sötaste och mysigaste! Jag känner mig lyckligt lottad minsann och inte minst av det faktum att jag vet att jag får fortsätta rida hästen även i höst sedan hon flyttat hem igen - tror jag skulle bli tokig om hon "försvann" ur mitt liv!!!
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

Jag tycker det är som jobbigast att ha häst på sommaren *haha* då är det ju för varmt att rida, mycket insekter, hästen är slö och fet osv.

Bättre på vintern! Eller iaf på våren.

Just nu tar jag det lagom lugnt och jag har två egna hästar. Väntar på bättre tider :angel: tror jag...
Nej då, jag ska rida efter 20 ikväll när det blivit drägligt.
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

ja har en sommarhäst.
ett arabsto som jag måste träna upp förtroende med, snart ska vi träna med sadel o träns på.
hon har blivit lite, nej pyttelite riden eftersom de sa hon var galen att rida in.
annars sysslar ja med join up, horsemanship, härliga promenader, simmar o badar, gosar ja lär känna :)!

vintern är hemskt tråkig, där kommer min dåliga period också =/ tröttnar tyvärr lite på hästar då, men säkert pga kallt, skola o mörker.
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

Haha håller med :D jag oooorkar inte rida nu på sommaren. Annat var det när jag själv hade sommarhäst, då fasen skulle man rida för att utnyttja varenda tillfälle ;)
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

_Runaway_ skrev:
Annat var det när jag själv hade sommarhäst, då fasen skulle man rida för att utnyttja varenda tillfälle ;)
Känner igen den situationen du!:rofl: Just nu rider ja med glädje även om det är varmt! För det är nämligen bara 11 dagar kvar tills min kära Amigo åker hem!!:cry: :( :cry: :cry: :cry:
 
Sv: Berätta vad du skulle göra om du hade en sommarhäst!!

För att inte tala om den sorgliga dagen då ens lilla älskling åker hem till ägaren :cry: har grinat vareeeeenda gång, fyra hästar som kommit och gått över somrarna. Lär mig aldrig :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 443
Senast: Mabuse
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp