Ja, han är lite slipprig i kroppen..
Men det kommer.. Han är glad och det är jag oxå..
Gud, vad han har gått och småpratat här med mig idag.. Tjat, tjat, tjat.. Och så säger man till honom att vara tyst. Då backar han lite, lägger sig ned med framänden mot golvet, röven rakt upp och skuttar sån fram... * ASG*
Och svansen går som bara den.
Men tillslut får man säga till honom på skarpen för hos dem han har varit innan har han fått göra som han velat lite. Han har ebstämt när leken är slut och HAN har bestämt hur leken ska gå till. Bli jagad av de tidigare ägarna var nog favoriten.. För han vill att man ska jaga honom.. Inte SÅÅÅÅ praktiskt när man har varit på skogspromenad och man ska fånga in honom...
Vägrar t.ex komma till den som håller i kopplet och sånt där..
Så vi har börjat köra en massa kontaktövningar nu för att han anser sig inte behöva oss mer än att han vet att vi finns där NÅNSTANS....
Hmm.. De som han bodde hos innan skulle nog inte ha hund..
Och så har han fått leka genom att dra i deras kläder...
Inte heller så roligt när han blir jättebusig och kampar med nyaste lewis-jeansen...
Så det finns lite fula vanor att vänja av honom med, men han har ALDRIG blivit illa behandlad eller misskött på nåpt sätt.
För nåt stabilare och mer tryggt.. DET får man leta länge efter...
Men aningen ouppfostrad får man väl säga att han är.
Han har ju gått 2 kurser och lite sådär. Så på det viset kan han ju lite..
Men jag förstår att de f.d ägarna hade problem för det är en tuff hund och man får ta tag i honom ibland för att han ska lyssna.
Ingen nybörjarhund, precis..