Sv: Berätta lite positivt om syskon!
Jag har också 2 år och fyra månader mellan mina barn, yngsta är tre månader nu. Jag kan inte påstå att de har någon jättestor glädje av varandra än, mer än att lillebror är väldigt nöjd och glad med att alltid ha storebror tillhands som underhållning. Är storebror borta ställer han myclet större krav på oss vuxna att vara roliga. Storebror tyckte det var jobbigt med lillebror de första dagarna, sen dess har det gått bra, och han är inte svartsjuk eller ledsen när jag håller på med lillebror. Knäckande har det definitivt inte varit, han verkar tycka det är rätt kul med lillebror. Jag tycker det var mycket större steg att gå från inget barn till ett barn, än att gå från ett barn till två. När man ändå håller på att byta blöjor är det inte så jättestor skillnad att byta två, man har redan alla grejor och barnanpassat liv och bostad, osv.
Graviditeten gick också bra, han köpte att mamma inte kunde busa och så när jag var höggravid, och det är snabbt glömt sen. Däremot hade det varit jättejobbigt att ta hand om en tvååring själv i det läget, men eftersom vi var två så fick pappan ta fysiskt ansträngande saker, så läste jag saga och sånt istället den perioden.