Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä ingen anledning alls, är mode/ fallit för grupptrycket och/ eller något sätt att visa status genom att visa upp att det finns pengar att lägga på skydd eller nåt.Hej, jag har sett många dressyrryttare som använder lindpadd + lindor och sätter på benskydd (supportboots) ovanpå. Är det någon som vet anledningen? Bara skydda eller finns det någon mer tanke bakom?
Ja jag är likadan. Skulle aldrig våga rida utan skydd så yvig som min är.Nä ingen anledning alls, är mode/ fallit för grupptrycket och/ eller något sätt att visa status genom att visa upp att det finns pengar att lägga på skydd eller nåt.
Rider själv med skydd på hästen så är inte antiskydd, men det där hade varit för mycket även i eländig terräng.
Googla support boots horse ger stöd för senor och motverkar hyperflexion av gaffelbandet och kota vid mer ansträngande samling. Tar även upp större delar av energin som senorna annars får ta.Aldrig sett. Vadå för supportboots?
Såna?Googla support boots horse ger stöd för senor och motverkar hyperflexion av gaffelbandet och kota vid mer ansträngande samling. Tar även upp större delar av energin som senorna annars får ta.
Precis! Bla.a P*trik kitt*l
Hmm, har jag lyckats missa helt. Aldrig sett..Precis! Bla.a P*trik kitt*l
Hej, jag har sett många dressyrryttare som använder lindpadd + lindor och sätter på benskydd (supportboots) ovanpå. Är det någon som vet anledningen? Bara skydda eller finns det någon mer tanke bakom?
Har man bra ventilerade skydd eller paddar så är det ingen fara. Var själv med på en studie som där temperaturen mättesÖverhettning av senorna är en av sakerna jag brukade vara mest oroad för
(Varför jag oftast red utan skydd eller tog av dem så fort det hårdare arbetet var klart)
Nu är jag verkligen inte ute efter att hänga ut någon eller att skapa en diskussion gällande skydd eller lindor. Finns säkert en anledning till att de ryttarna som rider med det gör så. Mer ute efter varförDet finns ingen vetenskaplig anledning öht. Snarare är det inte bra . Men kunskap om djur är inte alls kopplat till nivå man tävlar på med djur....
Nu är jag verkligen inte ute efter att hänga ut någon eller att skapa en diskussion gällande skydd eller lindor. Finns säkert en anledning till att de ryttarna som rider med det gör så. Mer ute efter varför
Nej men både paddar, lindor och skydd blir ju inte direkt någon ventilation.Har man bra ventilerade skydd eller paddar så är det ingen fara. Var själv med på en studie som där temperaturen mättes
Självklart inte menade mer om hysterin att man absolut inte får rida med benskydd längreNej men både paddar, lindor och skydd blir ju inte direkt någon ventilation.
Jag använde nästa uteslutande tunna, välventilerade terrängskydd. Då oftast bara vid terrängträning, galoppjobb och tuffare hoppträning.
Nej men både paddar, lindor och skydd blir ju inte direkt någon ventilation.
Jag använde nästa uteslutande tunna, välventilerade terrängskydd. Då oftast bara vid terrängträning, galoppjobb och tuffare hoppträning.
Självklart inte menade mer om hysterin att man absolut inte får rida med benskydd längre