BENNO DVD-hylla från IKEA

kolblakkur

Trådstartare
Det lär väl finnas någon här inne som har en hylla för DVDs/CDs som heter Benno från Ikea? Jag behöver veta hur era hyllplan ser ut på undersidan: Hur många hål har ni utborrade för pluggfästena i själva hyllan?

Mycket tacksam för svar! :bow:

Sv: BENNO DVD-hylla från IKEA

Nej baksidan var det. Det syns ju vilken som är den snygga sidan ut.

Antingen så är piggarna på bak och framsidan olika i höjd eller så ska det bli lite lutning på dom.

Hyllplanen är bara urfasade för pluggarna i bakkant. Hålen för pluggarna i hyllan diffar 0.5 cm i höjd vilket gör att hyllplanen blir raka ändå.

// LadyFrost som drog fram måttband och tittade näääära på sin CD-pelare :D

Men då ska alltså hyllplanet ligga och vila på piggarna där framme? Det ser ju för jäkligt ut :crazy:

Du får gärna höra med IKEA om det finns någon tanke med den designlösningen!

Det är det jag har gjort. Jag fick hem hyllan men trodde att de borrat fel. Lämnade in hyllplanen för att få nya, men nu påstår de att de ska vara så :confused:

På hemsidan har BENNO ej sluttande hyllplan.

Men nu har ju LadyFrost gjort en detaljerad empirisk studie av sin cd-hylla. Om du vill kan jag rota ut ett plan i min också och se att de sitter på olika höjd (så att det blir plant i slutändan).

LOL, jag startade en exakt likadan tråd för något år sedan. Hur som, i den konstaterade vi att det bara finns två fasningar i hyllplanet, jag har även dubbelkollat med skyltexemplaren på varuhuset. Det är skitstörigt att hyllplanen lutar (så bra att vi inte behöver vår Benno längre).

Men vadå lutar? De sitter ju plant, vågrätt, eftersom hålen inte är vågräta.
De har ju gjort så för att hyllskivorna ska sitta fast bättre.

Jag störde mig på det där första gången jag såg det, men nu "ser" jag det inte längre.

Billy har ju fasningar både framtill och baktill och de hyllplanen sitter ju bättre än Bennos, de borde de ju inte göra om man nu avstått från två av hålen "för att planen ska sitta bättre".

Dom ska nog sitta så bra som möjligt till så låg kostnad som möjligt.
Billys hyllor är ju mkt större än Bennos och den här lösningen funkar bra till Benno. Och man sparar in minst ett arbetsmoment.

Hyllplanen ska sitta bättre än de gamla som var utan hål.
BILLY inte inblandad i det.

Jag visste inte att de gamla var utan hål. Däremot vet jag att flera av deras andra hyllor har fyra hål och de sitter ju bra, så det känns ju som en halvmesyr att gå från inga hål till två hål.

Förbättringsförsämring.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar