tigerfisken
Trådstartare
Igår hände det värsta jag varit med om. Min kompis red sin häst i padocken, hon var inte halt undan gick som vanligt. Så bäst vad det var så hördes en smäll som när man knäcker en torr tjock gren och så gick skankbenet av. Hästen stannade stående och ryttaren kastade sig av undrade vad fasen som hände. Benet hängde löst och dinglade fast hon verkade inte ha direkt ont.
Veterinären kom efter en halvtimme eller nåt och avlivade henne, vi kände på benet efteråt och hela skankbenet hade gått tvärt av. Han tyckte det hela var mycket märkligt också men sa att hon måste haft någon försvagning där.
En terori som en sjuksköterska vi känner hade var att hon kan ha haft en tumör som gjort skelettet skört. Vi kommer väl aldrig få veta vad det berodde på men är det någon som har hört om något liknande?
Hon blev bara sju år.
Jag hoppas hon är lycklig i hästhimlen nu!
Veterinären kom efter en halvtimme eller nåt och avlivade henne, vi kände på benet efteråt och hela skankbenet hade gått tvärt av. Han tyckte det hela var mycket märkligt också men sa att hon måste haft någon försvagning där.
En terori som en sjuksköterska vi känner hade var att hon kan ha haft en tumör som gjort skelettet skört. Vi kommer väl aldrig få veta vad det berodde på men är det någon som har hört om något liknande?
Hon blev bara sju år.