Ben remar?

Sv: Ben remar?

Bensnören har jag korsade.
Jag brukar nog inte sätta på ngt, utan använder det som finns på helt enkelt! Men antingen svansrem eller bensnören måste det va, är rätt att täcket glider på sniskan annars.

Det beror nog på vad det är för täcke, men på utetäcken tror jag bensnören är bäst, på andra täcken har jag nog oftast svansrem, det räcker.
Du får prova dig fram o se vad som håller täcket bäst på plats.

Når man ska sätta på/ta av 15 täcken varje morgon och varje kväll så uppkattar man verkligen svansrem och snabbspännen!!!

Bensnören, alltid korsade.
På mitt Himalaya regntäcke var jag tvungen att byta till elastiska snören eftersom han gång på gång hade sönder täcket där snörena satt fast (vid rullning)
Jag korsar dom eftersom han rullar...

Knäpper först den ena runt bara benet, sen trär jag den andra igenom den första benremmen och knäpper på sin sida. Så de liksom ligger i kors, men båda snörena knäpps på respektive snöres sida. Förstår du?
Jag också :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Vilket foder tycker ni är bäst för dräktig katthona, under digivningen och till ungarna när de börjar äta? Planerar en kull på min hona...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 311
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka