Belysning i sovrum

Houdinie

Trådstartare
Jag skulle vilja se bilder på belysning i sovrum. Snälla visa vad ni har för taklampor och sänglampor mm. Jag vill se bilder tagna i riktiga hem så man ser helheten.

Tackar och bockar för all inspiration som jag kan få! :bow:

Sv: Belysning i sovrum

Det e samma här.. inga lampor uppe än, så jag ser fram emot svar i den här tråden jag med :)

Skitsvårt å hitta nåt bra... som blir sådär mysigt tycker jag...

Har dock ingen bild, men det kvittar för ni vet hur mina lampor ser ut. Vi har inbyggda (tre stycken) spottar i taket på rad, med dimmer. Jätte-mysigt!
Jag och sambon har bott tillsammans ett år nu, och har fortfarande inte tagit oss i kragen och skaffa några sänglampor, lite jobbigt då jag läser mycket :D Brukar dock ta fönsterlampan och ställa på min säng-halva, jag är densom sover närmst fönstret, så det är bara att flytta den en halv meter och sedan är den vid min sägn, så det är inte direkt någon panik, tyvärr för n u blir det välaldrig några lampor till sängen :D

Det här är vår sovrumsbelysning.

DSCN4480.jpg
[/IMG]

Fast taklampan sitter inte kvar.

DSCN4487.jpg
[/IMG]

Tufft, men lite för "hårdrock" för min smak.
Allt i mitt rum är vitt, utom sängen som är i mörkt trä. Så jag skulle vilja ha en trearmad taklampa med glaskupor i frostat glas - eller något ditåt.

Mitt rum:
001.jpg

004.jpg

Sovrum001.jpg

(ignorera alla kartonger...)

Vad skulle ni hänga i taket i detta rum?
Jag gillar bordslampan vid sängen, men den ska bli skrivbordslampa så snart jag hittat en sänglampa som jag kan "klämma fast" på sängens huvudgavel...

I ditt rum skulle en liten kristallkrona i gammal stil göra sig bra tror jag, dock slulle jag inte"klämma"fast en sänglampa utan behålla den du har eller köpa något liknande för att behålla den gamla stilen.

Mer modernt men snyggt skulle en Le Klint lampa i taket fungera också.

Snygg sänggavel du har förresten :love:

Sänggaveln är en halv kökssoffa från 1800-nånting-talet.
Eftersom armstödet är i vägen kan jag inte ha kvar lampan som står där nu.
Jag letar efter en klämlampa i gammal stil.

Kristallkrona har jag också klurat på, men de är så dyra (och jag är så snål).

jag har en sån här från ikea (199:-) som väntar på att bli upphängd, elen funkar inte som den ska i taket i sovrummet.. nu hänger den över köksbordet och där passar den ju bra om det inte vore för att den blir smutsig. kanske inte världens lättaste att torka av ;)
58807_PE164359_S4.jpg

I ett sådant rum tror jag att det kan fungera med t.ex. en större plafond i glas typ nedan fast med ett mera romantiskt mönster på glaset eller bara frostat.

pool_13616_a.jpg

jag har en sån här från ikea (199:-) som väntar på att bli upphängd, elen funkar inte som den ska i taket i sovrummet.. nu hänger den över köksbordet och där passar den ju bra om det inte vore för att den blir smutsig. kanske inte världens lättaste att torka av ;)
58807_PE164359_S4.jpg
Hittar inte den lampan på ikea.se... har den slutat säljas?

vi har inte heller några lampor i vårt sovrum, eller jo men bara provisoriskkt.
jag ska ha guld i mitt sovrum.
så jag letar och letar efter något jag tycker om. inte lätt

Lågenergilampor på sängskåpen, samt dimmer i taket i en boll från IKEA. Och ljuslyktor på fondväggen vid de tillfällena man vill ha lite mys. Har inte lagt någon energi på just taklampan då jag tycker att det finns annat fint att titta på i sovrummet :laugh:

Senast ändrad:

Vi har blått och guld som tema i sovrummet. Nu är bilden så gul att färgerna återgivs dåligt, men fondväggen är blå. Sedan är tapeterna i samma blå färg i mönstret, men med guldinslag på beige/vit botten. Sängen är vitlaserad med blå detaljer, och överkastet och ramarna guldskimrande.

Senast ändrad:

Ok, där fanns den.
Men den finns inte på vårt IKEA-varuhus... Får åka till Barkarby i helgen och kolla runt...

finns den inte? hade för mig att jag sett den i uppsala... men jag köpte min i gävle iaf! om det är närmre dit än till barkarby..?

Liknande trådar

Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Tilly_85
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 024
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 913
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 394
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar