Belgisk jätte

Limelight

Trådstartare
Jag har 2 franska vädurer sedan 2 år sedan. Men har lite funderingar på om jag ska skaffa en eller kanske 2 belgiska jättar också.
Är det något annorlunda med skötseln osv med jättarna än franska vädurarna som man bör känna till ??.
Något annat att tänka på med jättarna? :)

Sv: Belgisk jätte

Jag har 2 franska vädurer sedan 2 år sedan. Men har lite funderingar på om jag ska skaffa en eller kanske 2 belgiska jättar också.
Är det något annorlunda med skötseln osv med jättarna än franska vädurarna som man bör känna till ??.

Det enda är att dom är stoooora. Jag har en liten Ester här. Jag ska försöka hitta en utebur till henne, men de tär inte lätt, så det blir att bygga..;)

De franska vädurarna är ju inte så pjoskiga i storlek heller. :D

Kom över och hälsa på de olika fyrbeningarna och tvåbeningarna med!:D

Jag har fransk vädur, belgisk jätte och stora silver tillsammans. Sköter alla likadant. Min belgiska har mer energi än den franska så de har nog större behov av utrymme. Men jag tycker att alla kaniner ska ha så stor inhägnad att dom kan hoppa runt ordentligt, de man ser i djurhandeln är alldeles för smått både för stora och små kaniner. Bättre att bygga själv.

Jag har fransk vädur, belgisk jätte och stora silver tillsammans. Sköter alla likadant. Min belgiska har mer energi än den franska så de har nog större behov av utrymme. Men jag tycker att alla kaniner ska ha så stor inhägnad att dom kan hoppa runt ordentligt, de man ser i djurhandeln är alldeles för smått både för stora och små kaniner. Bättre att bygga själv.

Okej, utrymme är inga problem för min del. Mina franska vädurar bor i en stor box i stallet och hoppar lösa i hela stallet varje dag. På sommrarna har jag skaffat kompostgaller som jag satt ihop som är som en inhägnad åt dem. Mina kaniner är riktigt snälla för de gräver inte ut sig, de flyttar bara inhägnanden när de vill ha mera gräs :D.

Det enda är att dom är stoooora. Jag har en liten Ester här. Jag ska försöka hitta en utebur till henne, men de tär inte lätt, så det blir att bygga..;)

De franska vädurarna är ju inte så pjoskiga i storlek heller. :D

Kom över och hälsa på de olika fyrbeningarna och tvåbeningarna med!:D

Jodå visst är de stora, men franska vädurarna är inte långt efter, iaf inte mina. Den ena väger 10kg och den andra kommer efter med sina 9.8kg :D.
Har en granne som föder upp belgiska jättar så man är lite sugne påatt införskaffa sig en/två sådana med ;).
Är din kanin snäll kan du göra utebur som jag gjort, köpte kompostgaller och satte ihop :). Inge botten och ingen toppen, så de går in varje natt i sin box, men de gräver inte ut sig på dagrana iaf :D.

Vore skoj att hälsa på, se om man har tid någon gång, bara det som är kruxet.. Jobbar som en tok och så är det gården och hästar när man kommer hem...:laugh:.

Va härligt! Är så många som har alldeles för små burar, blir alltid lika glad när ngn gjort det bra för sina djur.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 412
Senast: AraSlei
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar