FengurLaugar
Trådstartare
Sv: Belgisk jätte
Haha ja då förstår ja dig!
Haha ja då förstår ja dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har två BJ, en viltfärgad och en madagaskar.
Nu har han kommit! Kråkbackens Bossu kallad Frasse. Inte helt gosig, men ganska tam ändå och bättre ska det väl bli. Tanken är att han ska bli kompis till min minigris Ulla om allt går bra. De har hälsat på varandra en stund och det gick bra. Ingen verkade ta större notis om den andra. Ulla verkade lite småskraj när han hoppade efter henne.
http://www.pixbox.se/pic_show_id24647653.html
Den till vänster är viltgrå och den till höger är viltgråbrokad. Superfina!
ta inte illa upp, men dessa kan väl inte vara renrasiga? har du stamtavla på den viltgrå brokade? dom är i alla fall inte godkända i brokat, endast i hela färger, inga tecknade eller manteltecknade.
måste va något annat inblandat på denna...
Är det någon som känner till någon uppfödare i ångermanlandtrackten? Har förstått att det är väldigt glest med uppfödare, särskillt häruppe och de närmaste jag känner till är kråkbackens belgiska jättar i Mora och en uppfödning utanför sollefteå nånstans, men som jag inte vet hur seriösa de är. Har bara sett att de hade kaninungar på blocket en gång och då stod det inget om stamtavla.
Vet någon nåt annat ställe? Eller finns det nån som ska börja föda upp själv?
Kan tala om att Kråkbackens är väldigt seriösa.
Har själv en hona därifrån, som tyvärr är till salu.
De kaniner därifrån som har korrekt färg, får ju stamtavla.
Men är de som min dam, som har en icke godkänd färg, får de härstamning.
Väldigt mysiga kaniner måste jag säga.
Träffade både mor och far till min hona, när jag hämtade henne.
Så Kråkbackens kan jag rekommendera.
Ja, de verkar jättebra. =)
Känns lite långt att ta sig dit bara, men det kan ju va värt det!
Jag söker egentligen en viltgrå kanin, men det verkar som att hon inte har nån sådan kvar längre?
Vilka föräldrar har din då, om jag får fråga?
har jag hört helt galet eller är inte Kråkbackens kaninerna sånna som kan bli mat?