Belgisk jätte

W

Willebillebus

Hejsan!
Är det någon härinne som har en sådan?
Jag tycker dom är så himla fina!

Vill gärna se bilder och tips på bra info!:banana:

Sv: Belgisk jätte

Jag har en belgisk jätte. Har haft henne i ca 4 månader nu. :)
Är helt underbar att ha en BJ! Mysiga kaniner i stooort format! :rofl:

Om du söker fakta, kolla efter uppfödare av belgisk jätte. De kan ge dig den information du behöver. :) Eller bara sök på "belgisk jätte" på ex google, så får du fram en del.

Men det jag kan säga om Belgiska jätten, är att de är väldigt stora och ståtliga djur! Min tös är väldigt förtjust i människor, och pussas gärna när man kommer och hälsar. Mycket foder går det åt! Jag ger min dam både pellets, hö är en självklarhet, havregrynsgröt, grönsaker, frukter, pasta, ris och kokt potatis. Hittills ligger hon bra i vikt för sin ålder (5,4kg vid 5 månader).

Tösen min heter Kråkbackens Järnsaxa, och kommer såklart ifrån Kråkbackens Belgiska Jättar i Mora.
Hon är Järnblå och född 17 augusti -06.
7099483.jpg

Oh, vad fin!
Har du henne ensam eller ihop med andra kaniner?

Jag har en blå fransk vädurs hona, tycker den färgen är så himla fin!

Tack för tipsen!

Oh, vad fin!
Har du henne ensam eller ihop med andra kaniner?

Jag har en blå fransk vädurs hona, tycker den färgen är så himla fin!

Tack för tipsen!

Hon bor i en 2-fackare, och har en dvv-kastrat och en dvv-korsningshona till grannar. :)
Sen finns det 4 kaniner till i burarna intill.
Så hon bor ju själv i sin bur, men hon är ju inte ensam.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar