Behövs veterinär?

I

Illen

Igår kom min kisse in och stödde inte på ena frambenet. Han hoppade alltså på 3 ben. Det gör han idag också.
Det är inte i tramdynan som det gör ont utan det sitter lite högre upp och om man böjer på benet så skriker han.
Tror ni att det är brutet? Behöver man åka in till veterinär?

Sv: Behövs veterinär?

Självklart måste du åka till en veterinär. Det kan ju vara brutet tex. Ett husdjur ska inte behöva lida.

Okej, jag antar också det.. Ska ringa till blå stjärnan..

En fråga: är det dyrare med veterinär nu när det är påsk?

Skojjar du? Om din häst hade hoppat på tre ben i två dar och skrikit när du tog i det, hade du ringt på veterinär då? :mad: Stackars katt!

Vi har ringt veterinär nu och han tyckte att vi skulle avvakta.
Skrikit när man tar i det har han inte gjort det han gjorde var att han skrek till när jag böjde det.
Veterinären sa att det enda de skulle göra på djursjukhuset var isf att linda det och han tyckte att den klarar det lika bra själv.

:eek:
vilken vetrinär..
Tänk om benet ligger snet då o måste justeras?
åk in med katten o skit i vad vetrinären säger...

Senast ändrad:

Ärligt talat.....jag tror inte du har pratat med en veterinär. För hade du gjort det så skulle nog vetten vilja titta på det. Ev röntga också.
Klart det är dyrare när det är helg men vad spelar det för roll? Har man skaffat sig husdjur så får man räkna med kostnader om den gör illa sig. Det blir bara värre om man väntar också. Kan ev läka snett om något gått av osv. Så åk du och visa upp det. Annars kan det ju bli avlivning bara för att ni väntat för länge.

Ärligt talat.....jag tror inte du har pratat med en veterinär. För hade du gjort det så skulle nog vetten vilja titta på det. Ev röntga också.
Klart det är dyrare när det är helg men vad spelar det för roll? Har man skaffat sig husdjur så får man räkna med kostnader om den gör illa sig. Det blir bara värre om man väntar också. Kan ev läka snett om något gått av osv. Så åk du och visa upp det. Annars kan det ju bli avlivning bara för att ni väntat för länge.

Men herregud varför skulle jag sitta här och ljuga? Och att jag frågar om det är dyrare på helgen har väl ju inget att göra om man åker till veterinär eller inte:smirk:
Tack för hjälpen, och hejdå!

Jag skulle helt klart åkt in och röntgat om katten hoppar på tre ben. Konstigt sagt av veterinären tycker jag, sa du att han hoppat på 3 ben i två dagar? Är benet brutet måste det läggas rätt så det inte läker snett och katten blir permanent handikappad. Väntar man kan benet hinna börja läka snett och allt blir mycket mer komplicerat (och mycket dyrare).
Det brukar vara ca dubbla taxan på helgjour men man är skyldig enl djurskyddslagen att ge sitt djur veterinärvård om det behövs alt avliva djuret så det slipper lida.

Ta katten till veterinären.
Det låter som ett mycket konstigt svar du fick från veterinären du pratade med, Du borde nog byta veterinärklinik om du nu fick ett sånt svar. Självklart måste du åka in med katten. Det kvittar om det är helg och påsk, katten måste ha vård.

Det är din skyldighet att ta katten till veterinären, Jag förstår inte hur man kan tveka om huruvida man ska åka genast om katten hoppar på 3 ben och skriker om man försöker böja benet! :crazy: :mad:

Skulle du tveka att ringa till vet. om det gällde din häst?
Om inte annat måste du ju åka in för att få smärtstillande till honom!
Vad finns det för veterinärer egentligen? :crazy:

Hm det var en underlig veterinär! Ring någon annan och få kattens ben genomkollad! För självklart måste man till veterinären om katten är ordentligt halt på ett ben.

Och ja, jag tror att det är dyrare nu under påsken eftersom det är jour då.

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
695
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
793
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat