Behöver tips!

W

waz

Jag är en inte alltför oäven dressyrryttare som inte vill något hellre än att jobba med/tävla/utbilda dressyrhästar. Har gått utbildningar i Sverige och varit i tyskland där jag arbetat/tränat. Min stora fråga är: Hur tar man sig till toppen utan pengar eller mental backup från något håll:confused: Skulle bli jätteglad över lite tips och nya infallsvinklar:bow:

Sv: Behöver tips!

Tror det handlar jättemycket om vad man har för kontakter!

Den drömmen har nog måga (inklusive mig själv). har funderat fram och tillbaka på hur man skulle få det att hänga ihop ekonomiskt. Det handlar ju tyvärr om pengar precis som allt annat i den här sporten. Ska snart bestämma mig för vad jag vill bli när jag blir "stor". Måste nog komma på nåt där man tjänar ruskigt mycket snabbt om jag ska komma med i eliten;) :D

Vad har du gått för olika utbildningar? ska snart söka och undrar lite vilka utbildningar som är bra/dåliga. :)

bra utbildning och bra jobb så man har råd
lr jobba sig upp hos ng känd ryttare,så man får meriter och folk vill lå¨na ut hästar och lämna på tillridning/utbildning/,ha träningar själv

Jag har gått RIK på Strömsholm:love: (1år) för många årsedan, och är därmed diplomerad ridinstruktör. Utöver det, olika kurser i sverige för att utveckla min ridning. Har också varit i Tysklad under några år där jag jobbat som beridare. Jag rekommenderar varmt Strömsholm som är en fantastisk skola. Lycka till med ditt val:)

Glömde säga, att åka till ett bra ställe i tex Tyskland eller Holland är också en suverän sak att göra, men det är bra om man "har kommit en bit på vägen" innan man gör det. Risken är annars stor att man baxnar eftersom tempot och arbetsbördan oftast är mycket högre där. Det kan handla om att rida ca: 12-16 hästar/dag, men det är otroligt lärorikt och utvecklande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 666
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka