Sv: behöver tips!!!!
Hej!
För det första så håller jag med övriga gänget...som säger de aldrig skulle ha köpt en sådan häst..
MEN nu fastnade du ju för honom och vem av oss vet inte hur det är. Då spelar ju inte exteriören någon roll i hela världen!
Å det kan vara nog så svårt att finna en pålle man fastnar för...Jag tex är totalt hopplös i min kräsenhet.
INGENTING duger...
Den förra letade jag efter i 3 år!!
Så grattis till att ha funnit någon du tycker om!
Du har ju inte heller köpt honom för att tävla med utan blir han ingenting så sänker du kraven.
Problemet med det resonemanget är att när man väl har fått upp nosen för tävlandet så vill man många gånger ha just den där individen som bara kommer till start..
Sen skulle det ju va så roligt om han bara håller ihop..
Efter det att han tar nån matlapp nån gång..
En platshäst vore inte dumt för att finansiera det hela med..
Tänk, det är en vinnare jag vill ha..
Osv osv osv
Jag tycker han ser rakare ut på bilderna så det går ju åt rätt håll!
Håller tummarna för dig!
Vet ju att det finns skeva hästar som har lyckats på banan men oftast har dessa krävt spec.utrustning o balans.
Hultman hade väl nån som var hela 4 cm lägre på vä fram? Men som lyckades rätt bra som unghäst i alla fall...?
Brorsan har en som är skev bara på höger fram.
Detta var ingenting som bekymrade honom trodde vi (ja hästen alltså
) för så fort han kommer upp i lite högre farter blir hans rörelsemönster helt korrekt!
Men nu har vi förstått att även om han verkar ok fastän def hö fram så rör han sig inte nöjdaktigt i träning och detta sliter på honom!
Han blir halt på helt andra ställen som i alla fall jag leder till def. hö fram.
En kedja är inte starkare än dess svagaste länk liksom..
Han har nu varit på vattenträning osv i över 6 veckor för att bygga upp hela sig och på så sätt orka bära upp och kompensera för den felaktiga benställning han har!
Tränarna har lovat att denna pålle kommer tjäna sina pengar då han älskar att tävla men jag tror aldrig att brorsan köper en snedställd häst en gång till!
Men håll oss uppdaterade om din fina häst!/Trygg