Behöver tips...

zingoalla

Trådstartare
...till mina två ston (mor och dotter) som är 12 och 7 år. Jag har nyligen köpt dem och de är helt underbara individer båda två. Mitt problem är att de aldrig har varit ifrån varandra. När jag skulle gå in med en av dem från hagen så stack den andre efter. Sen provade vi att lämna 7-åringen själv inne i boxen en liten stund. Så länge hon såg sin mamma utanför var det ganska lugnt men så fort hon försvann utom synhåll så började hon trycka med sidan idörren, skrapa hovarna i golvet och blev allmänt uppstressad och nervös. Finns det någon/några som kan ge mig tips på att träna bort detta beteende?
 
Sv: Behöver tips...

Om hon inte gör något värre än att trycka sej mot dörren och skrapa med foten, så tror jag att hon helt enkelt vänjer sej. Dela på dom ofta, så ordnar det sej nog!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 571
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ (Om någon nu vet vem jag är - håll gärna tyst om det) En i min närhet bor tillsammans med sin man. 3 barn (rätt så icke lugna sådana)...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 677
Senast: Görel
·
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 750
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp