Behöver tips

F

fia710605

Jag är i stort behov av tips & idéer om vad jag ska göra med min ardennerkille. Han är 2,5 år & är fortfarande hingst, detta ställer till det. Han är på prov hos oss. Det är svårt att leda honom i grimma för han försöker bitas, & när man stoppar upp honom tränger han sig fram. Känslan är nästan att han går över den som leder. Vi tillrätta visar de dumma idéerna men han kör bara huvudet i luften & fortsätter. Behöver råd om ni tror att sånt här kan stilla sig vid kastrering eller andra råd om hur vi kan få bot på hans idéer / :rofl:
 
Sv: Behöver tips

Är han svår nu så blir han ännu jobbigare att hantera framåt våren.
Dom blir ju lugnare av kastrering men det tar ju ett par månader.
Olaterna blir ju kvar efter kastrering men blir lättare att jobba bort när hingstfasonerna inte är kvar .
Ska han inte användas som avelshingst så kastrera nu innan vårvärmen kommer.
 
Sv: Behöver tips

Kastrering är det flrsta steget. Andra att använda kedja eller huvudlag när ni leder samt vara oerhört konsekventa.
Man får inte bitas och gå på folk. Basta!
 
Sv: Behöver tips

Du kan oxå använda stigbett det fungerar jättebra på min häst:p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 047
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 185
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp