Behöver svar snabbt..!!!

Dilli_Blue

Trådstartare
Jo, nu e det så att jag ska ut på en lokal hopptävling imon, min första tävling på typ 3 år.. Så jag ha tyvärr inte så stor koll på vad det är för krav på ryttarens klädsel..?? Hittar tyvärr inte mitt TR heller, så nu vänder jag mig till er här på buke... Är det krav på vita ridbyxor? Tänkte ta en långärmad tröja o sen en väst där över. Är det okey tror ni?? åhh jag tycker de e krångligt när jag ej vet.... Tack på förhand för svar...

Sv: Behöver svar snabbt..!!!

Tyvärr tyvärr så har jag mitt TR i stallet, men jag är ganska säker på att det inte är ok med väst. Det ska vara kavaj eller klubbjacka. Ridbyxorna behöver inte vara vita, det räcker med att dom är ljusare än överdelen.

Okey, det var ju skit oxå.... Ha ingen klubbjacka vad jag kan komma på.. men men vi få la se hur jag löser det..... :crazy:

mina kompisar har tävlat i väst och även frågat överdomaren om det då jag oxå va osåker på det och på peka det, men det var ok, sen får du ju tävla, i vilken tröja du vill bara den inte har luva eller långa lösa snören, samma med ridbyxor.

Lycka till i morgon

försök att ha någe vit uppe vid halsen, har hört mkt krav om det! en pollo eller likande :)

Jackan måste inte vara klubbjacka, precis som någon påpekade. Kavaj krävs bara vid nationella tävlingar. Jag hade inte chansat på att överdomaren godkände väst. Vitt i halsen ska det vara enl. TR, skjorta eller polo.
Färgen på ridbyxorna spelar ingen roll, men ljusa är snyggast, tycker jag...

Tack för alla svar, men tyvärr blev det ingen start för mig idag pga att jag blev illa sparkad på knät av hästen... Så nu kommer jag inte göra någon start förren nästa år och då ska jag ju oxå hinna leta fram TR (om det inte kommer nån ny). Från vilket år är den senaste?? så jag har rättt

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 255
Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Void
·
J
Utrustning hej :) 1.jag undrar om man får ha en swarofski-pannband på lokal dressyr-tävling?jag behöver ett svar ganska snabbt.även vad man får ha...
Svar
6
· Visningar
2 520
Senast: julia97
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur