Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack
Precis gjort och visst passar det.

En annan sak som stämmer väl in igen handlar om självkänsla. Jag har ingen, tror aldrig på mig själv, tror att jag kan tillföra Någon något. Ska jag på ett jobbmöte dit alla kommer ”som de är” har jag ägnat tid Åt att bara ”duga”, är nån trevlig eller tar en stund till mig så känner jag det nästan som att ”villen snäll människa som tar sig tid för mig”. Vilket i sin tur handlar om uppväxt/bakgrund. Har en person som känt mig länge och bryr sig och som känner mig.

Jag var hos psykologen idag, jag får ingen mer hjälp. Jag känner att för mig hade nog hjälpen varit att både gå tillbaka Och rota men även bolla och få hjälp att bygga upp självkänsla. Att ge mig lite egenvärde.

Idag har jag fokuserat på enbart mig själv, det går inget bra. Men lite har det klarnat. Han har inte varit i nåt fokus alls.

Dock hjälper inte inlägg med skuldbeläggande än och ”du borde se hur sjukt detta är”. Jag vet redan… det får mig att må sämre.
Det är inte min mening att försöka stjälpa, men det ÄR svårt att skriva till någon som lägger sitt fokus på en helt annan person än där den borde ligga. Tänk om du hade struntat i honom och istället lagt all energi på att fokusera på egna strategier?

Men nej nu är det också dags för mig att sätta tråden på ignore. Jag blir bara irriterad. Så jag önskar dig lycka till.
 
Det är inte min mening att försöka stjälpa, men det ÄR svårt att skriva till någon som lägger sitt fokus på en helt annan person än där den borde ligga. Tänk om du hade struntat i honom och istället lagt all energi på att fokusera på egna strategier?

Men nej nu är det också dags för mig att sätta tråden på ignore. Jag blir bara irriterad. Så jag önskar dig lycka till.
Ja tänk om, men jag kommer ju inte dit. Idag har jag inget ens fokuserat på hans betende bara mig. Men men… bli irriterad du.
 
Ja, vårdcentralen. Frågade om hjälp hos psykiatrin. Hon sa att det är vägen in, vis akutpsyk. Gav lite dåligt samvete kring barnen… minsta jag behöver. Ingen medicin. Hon önskade mig det bästa, ta hand om dig och ”du är viktigast i ditt liv”… jag vet ju redan de klyschorna. Men inte hur man kommer dit
Ok när var det du hade kontakt med dem?
Om det var ett tag sen tänker jag att du kan ta kontakt igen och säga det du skriver här dvs att inget är roligt och att du inte mår bra.
 
Ok när var det du hade kontakt med dem?
Om det var ett tag sen tänker jag att du kan ta kontakt igen och säga det du skriver här dvs att inget är roligt och att du inte mår bra.
Det var idag. Har en nätpsykolog jag tog kontakt med fast vi mailar. Båda är överens om att KBT inte är rätt. Ingen kan hjälpa. Enda tipset var nån form av familjeterapi där man även kunde fokusera på relationer. Enda relationen jag känner är viktig nu är till mig själv. Inte honom (åh såg du 😱- inte honom). Men det fanns inte… det är många bitar för mig som behöver falla på plats, ett pussel som måste läggas. Men jag klarar det inte på egen hand.
 
Det var idag. Har en nätpsykolog jag tog kontakt med fast vi mailar. Båda är överens om att KBT inte är rätt. Ingen kan hjälpa. Enda tipset var nån form av familjeterapi där man även kunde fokusera på relationer. Enda relationen jag känner är viktig nu är till mig själv. Inte honom (åh såg du 😱- inte honom). Men det fanns inte… det är många bitar för mig som behöver falla på plats, ett pussel som måste läggas. Men jag klarar det inte på egen hand.
Fast du skrev om honom ändå….sluta med det!
 
Fast du skrev om honom ändå….sluta med det!
Tror det varken gör till eller från faktiskt. Att han finns med i vad jag skriver är inte konstigt eftersom han var den som utlöste allt.

Att däremot sitta och älta vad han tycker och tänker däremot har jag inte gjort idag. Jag kände mig rätt nöjd med det. Men klart det var fel också.
 
Senast ändrad:
Partner har han inte. Däremot att ”har så mycket att göra med båten för att komma iväg så jag lägger allt på det”… han och stress går inte ihop och han är som ett barn på julafton inför detta. Men ja, nån form av krav är han rädd för… att han skulle behöva göra nåt som helst avkall på nånting för nån annan. För honom är det ”förlorad frihet”…
Nu är du där igen.
Förklarar för oss (igen!) varför han är som han är. Du VET inte. Du antar.
 
Nu är du där igen.
Förklarar för oss (igen!) varför han är som han är. Du VET inte. Du antar.
För att jag fick frågan?

Först får jag skit för att jag äntrar och ältar. Sen får jag skit för att jag svarar på frågor men utan att inombords känna att han är viktig.

Alla de inlägg jag skrivit om mig/mitt månade, varför inte fokusera på att det äntligen är något jag kan se och fokusera på idag? Med tanke på hur mycket slit jag fått för att jag inte gör det?

Men då är det viktigare att fastna vid att jag svarat på ett inlägg om honom? Vad är poängen? Som sagt detta går i myrsteg, idag har varit en dag med fokus på mig. Men klart det inte var bra heller, för jag har trots allt svarat på ett inlägg som inkluderar honom.
 
Nä. Tror väldigt många helt enkelt lagt ner.

Suddat ut personen ur huvudet. Inte kämpat. Du kämpar -det leder sannolikt ingenstans.
Kämpar jag då för mig själv eller honom? I skrivande stund tänker jag mer att han kanske var en orsak till att något annat utlöstes. Inte han egentligen. Sen tycker jag fortfarande inte hans betende är schysst eller okej…

Men något gammalt utlöstes… och i det är han inte ens med. Det handlar om mig.
 
Kämpar jag då för mig själv eller honom? I skrivande stund tänker jag mer att han kanske var en orsak till att något annat utlöstes. Inte han egentligen. Sen tycker jag fortfarande inte hans betende är schysst eller okej…

Men något gammalt utlöstes… och i det är han inte ens med. Det handlar om mig.
Absolut handlar det om dig. Varför du hamnar i detta. Svaret finsn i dig och du behöver hjälp att reda ut det.

Det är sorgligt att vården inte kan erbjuda annat än akutpsyk. Du skulle behöva proffshjälp att reda ut dig själv.
 
Absolut handlar det om dig. Varför du hamnar i detta. Svaret finsn i dig och du behöver hjälp att reda ut det.

Det är sorgligt att vården inte kan erbjuda annat än akutpsyk. Du skulle behöva proffshjälp att reda ut dig själv.
Detta är första gången jag hamnar i det pga en ”kärleksrelation”, kan tänka mig det blir starkare då.

Ja, jag skulle det. Kan/vill inte skriva ut hela min bakgrund… men på nåt sätt hänger det ihop.
 
https://happydating.se/dejtingpanik/

https://happydating.se/crazytown/

@Unhappy Jag gissar att du kommer att känna igen dig en hel del i dessa texter. Om du tycker att de stämmer in på dig så kan jag varmt rekommendera att läsa hennes bok, den har hjälpt mig massor. Du har osunda relationsmönster men det krävs inte massor av terapi för att ändra på dem. Det krävs att du GÖR annorlunda. Det finns verktyg för det, bl a via denna källa.
 
https://happydating.se/dejtingpanik/

https://happydating.se/crazytown/

@Unhappy Jag gissar att du kommer att känna igen dig en hel del i dessa texter. Om du tycker att de stämmer in på dig så kan jag varmt rekommendera att läsa hennes bok, den har hjälpt mig massor. Du har osunda relationsmönster men det krävs inte massor av terapi för att ändra på dem. Det krävs att du GÖR annorlunda. Det finns verktyg för det, bl a via denna källa.
Tack snälla.
Ska jobba inatt, då har jag nåt som håller mig sysselsatt. Tror inte det behövs massor med terapi, en del kan jag göra själv också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 780
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp