Behöver Lite Hjälp!

MayGrace

Trådstartare
Har en äldre kastrerad hon katt som alltid vart lite tunn av sig. Hon har större delen av sitt liv levt på Friskis men nu har vi gått över på Perfect Fit för aktiva katter, men vet inte riktigt hon är inte speciellt förtjust i det utan äter bara så hon klara sig eller vad man ska säga!
Vad ger man en äldre kräsen dam? :devil: Var inne på Mjau´s torrfoder då jag vet att det vart poppis förut! Blöt mat äter hon inte alls ..
 
Sv: Behöver Lite Hjälp!

Purina pro plan är jätteomtyckt här även av den kräsna och mitt matvrak skulle kunna gå över lik för det.
Finns för äldre katter också :)
 
Sv: Behöver Lite Hjälp!

Gå in på närmsta djuraffär (om du ej vill köpa från onlineshop) och köpa ett mer kvalitefoder än vad Friskis, mjau torrmat mfl Är katten mager skulle jag testa ett kittenfoder.
 
Sv: Behöver Lite Hjälp!

Okej vi har funderat på nått för kattungar till henne! Nej hon är inte mager men är av den tunnare modellen på katt men annars frisk & glad, går ut osv. Det är svårt när det är kräsna och speciellt när vi har ett litet matvrak till här hemma! Vi får gå in och kika på nån djuraffär om vi kan hitta nått bra! Men ibland är det bra med lite tips! ;)
 
Sv: Behöver Lite Hjälp!

Jag rekommenderar Eukanuba. Det är ett av de bättre fodren som har relativt lågt innehåll av spannmål.
 
Sv: Behöver Lite Hjälp!

Aha, vi har ju bara Granngården runt oss men får åka o kika vad det har att erbjuda :)
Är inte så hemma på kissemat så bra och höra folks åsikter som kan mer än vad jag kan :)
 
Sv: Behöver Lite Hjälp!

Det går oxå att handla på nätet. Finns flera olika butiker att välja på och skönt att få det levererat hem till dörren.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 678
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Har 3 kräsna katter, varav 2 på 16 år som har problem med sköldkörteln som de medicinerar för. De äldre är tunna och behöver få i...
Svar
4
· Visningar
4 062
Senast: Coop
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 443
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp