Behöver jag klippa?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare JK+T
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 746
J

JK+T

Jo, jag funderar på om jag skulle klippa min ganska kortpälsade häst. Hästen rids ordentligt 3 ggr/vecka + 1 longering / löshoppning m.m. i veckan . Vid ridpassen blir hon rejält svettig. Om jag klipper ,klipper jag nog undersidan av halsen , hela bogen och sedan bara ner mellan frambenen. Stallet är ofodrat och lika kallt som ute, men när det blir kallt om nätterna har jag rejält med täcken. Den går ute om dagarna , så är jag helt ute och cyklar eller?

Sv: Behöver jag klippa?

Vi klipper bara halsen på våra fullblod plus korsningar med fullblod. Fungerar bra!

Sv: Behöver jag klippa?

Jag tycker du ska klippa om hon blir så svettig som du beskriver, inte bra att hon blir svettig när det är så här kallt ute.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 007
Senast: Jamtland
·
Hästvård Har du också ångesten över hästens täcken? Nuvarande vintrar gör det vanskligt att veta vilken temperatur både inne och ute, dag för...
Svar
10
· Visningar
1 615
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 245
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka