Behöver hjälp med tårtor!

AgentCarter

Trådstartare
Kalas på lördag, minst 11 personer beräknas komma. Självklart så ska man bjuda på tårta med men min inspiration är helt död:wtf:
Det finns en jävla massa bullar och en palova liknande kommer jag redan göra till den som har gluten, men till resten?

Saken är den också att jag har en form i form av en två jag måste använda, den är nog ca 5 cm hög och helt skittråkig. Blir som en vanlig jävla sockerkaka med lite kladd på säkert. Blä!

Så, någon som vill ge mig några positiva inspirationer?:p

Sv: Behöver hjälp med tårtor!

Svarade nyss i en annan tråd så kör samma inlägg här, en av de snabbaste och godaste tårtorna som finns! :love:

Krossa daim smått smått och blanda med grädde, OMG vad gott det blir! Var generös med både grädde och daim! :d:love:

Botten (Färdig marängbotten)
Blandning
Botten (Färdig marängbotten)
Blandning

Låt vara i frysen i kanske 2-3 timmar, över natten fungerar absolut! :)

Och så bär ovanpå precis innan servering, MUMS! :love:

(Alla som annars bara tar en liten bit av vanlig tårta äter MINST 2 bitar! ;))

Du kan göra marängtårta. Då kan ju alla äta den även den som har gluten. Köp marängbottnar i mataffären.
Blanda grädde och valfri bär som fyllning sen grädde runt hela tårtan och bär på tårtan. Man kan även ha choklad mosse/pudding som fyllning men kolla då att det inte är mjöl/gluten i så alla kan äta och om det skulle vara någon med laktos intolerant med så använd laktosfri grädde istället.

Sen kan man göra tex jordgubbmouse tårta, måste göras dagen innan då den blir bäst om den varit frusen och sen tinas upp i god tid innan kalaset annars blir det lite som glasstårta ;)

Om jag skulle köpa maränbotten skulle jag förlora all creed hos svärmor!:eek:
Men jag gör ofta en variant av den där, men med nutella och frysen är proppfull.

Mitt problem är att jag är bra på att baka, men känner mig så uttråkad!

Ja, det vore en idé att ha i formen, köpte vit choklad så jag kan alltid täcka den med vit chokladmousse, men dekorering känns väldigt svår. Har visserligen en sprits och kan kanske ge mig på att göra smörkrämsrosor

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 190
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 113
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama