Behöver eran hjälp

Eliiinstroom

Trådstartare
Hej, jag har en shettis på 85 cm i manken och undrar om min lillasyster på 130 cm kan rida honom? Kommer även köra honom och motionera honom på andra sätt, men vill veta om hon är för lång eller om hon kan rida honom.

Beror dels på hennes vikt skulle jag påstå men även hur bra hennes balans är. :-) Lättare ridning bör fungera så länge det är relativt proportionerligt.

Och hur stabil är shettisen? Är den van att ridas? Hur mycker övervikt har ponnyn, om något, det måste du ränka in i vikten på ryttaren.

Men låter allt det ok så testa, men titta noga på hur ponnyn reagerar. Tycker han det är obehagligt slutar ni :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 887
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar