Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.

Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Om folk söker sig till andra sidor enbart på grund av annonserna, så är det ju sorgligt, med tanke på att det är folk som klagat på annonssidorna i annan tråd senaste veckorna.

Gunnar har nu i endast TRE dagar försökt PROVA fram ett nyt annonssystem, sen är det inte sagt att det är det som kommer att gälla.

Är det julstressen som har satt in redan, eftersom alla är så snarstuckna och gnälliga och inte har tålamod att HJÄLPA Gunnar att genom tips och förslag göra sidorna bättre?

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

som försöker sätta sig ner och andas mellan varven även nu i decembertider. :bow:

Kan du hjälpa mig med hur du gjorde när du fick upp marsvin.

Om jag går under rubriken Hästar över 80.000 kr hittar jag inga marsvin.

Söker jag på marsvin hittar jag en annons där den skall vara, under Andra djur.

Men det kanske är något som är konstigt så det vore bra om du kunde tala om hur du gjorde.

Ville bara tacka dig Gunnar för all bra "markservice" åt alls oss här på Buke.

Hej,

Jag har provat o lagt in en annons idag, det gick bra men jag blev lite fundersam över att mina bif bilder inte visades vid förhandsgranskningen, sedan såg jag ju att det var "rätt" bilder - när jag skickat.
Annars tyckte jag det såg bra ut.

Förhandsgranskningen är inte riktigt bra, den visar inga extrafält alls och eftersom alla kan ändra i annonserna hur länge som helst efter att de lagt in den så kanske inte förhandsgranskningen behövs egentligen. Jag skall försöka titta på det lite längre fram.

Roligt att du gillar systemet i övrigt.

Har inte läst igenom det som skrivits. Tänkte bara ge en kort reflektion efter att jag precis satt in en annons.
Det var lite svårt att hitta rätt meny att sätta annonsen under eftersom alla kom ut på en rullista.
Sedan blev jag lite förvånad över att den inte bad om mailadressen, men det antar jag är för att den går på användarnamnet.
Fick inte in den i annonsen sen för jag hittade inte om man kunde redigera den eller inte. :o

:bow: Äntligen!!!

Har tyckt det varit jättejobbigt med annonserna på annan plats än själva buke.

Älskar att ha annonserna tillbaka på "rätt" plats :banana:

/M

Ja just det man kan ju maila så också. Det hade jag helt glömt. :o

Jag tycker att det nya systemet funkar jättebra. Lätt att söka och leta! :bow:

Tycker att det ser bra ut, lite "barnsjukdomar" blir det ju alltid innan man hittar rätt..
Däremot kommer jag inte att annonsera här om mitt användarnamn (till forumet) måste vara detsamma när jag annonserar!

Lycka till! :banana:

nu blev det bättre ang användarnamn!!

Enklast är att du skapar ett helt nytt användarnamn här i så fall, som du bara använder när du annonserar.

ÄNTLIGEN

:bow::bow::bow:

Du är en pärla Gunnar :banana::banana::banana:

Det gick hur smidigt som helst att lägga in annonser och efterlysning.

Lika smidigt var det att titta igenom dom andra annonserna.

Fattar inte att jag missat detta tidigare :confused:

nu blev det bättre ang användarnamn!!

Jag tycker nog att detta är sämre i och med att folk nu kan bli lurade att tro att de är anonyma. Just nu räcker det att klicka på "Skicka PM till annonsören" så får man reda på vem det är. Just den biten kanske Gunnar skulle kunna ta bort, men han får nog svårare att dölja användarnumret som syns i länkar m.m. Har man det kan man enkelt ta reda på användarnamnet.

Hmm, jag är en av dem som verkligen inte gillade det nya Equippa, jag slutade helt med att kolla på den. Det som du har gjort nu Gunnar, ser helt ok ut, mer lättöverskådligt. Jag kollar alltid enbart på Kallblod, Westernhästar och westernsadlar, vad jag saknar nu är westernsadlar;)!!

jag tycker att det gamla var bra som det var, inte det minsta krångligt alls.
Det nya tycker jag är jobbigt, numera väljer jag att inte gå in på equippa för att söka hästanonser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 903
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar