Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.

Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Man skulle kunna peta in hur många olika fält att fylla i och söka på som helst, inom det olika kategorierna. Jag anser dock att fält som oftast skulle ge färre en 5 svar vid en sökning känns lite onödiga.

Dessutom krånglar det till mycket i onödan både för annonsören och de som skall försöka hitta.

Dock är det så att jag enkelt skulle kunna göra det möjligt med fritext-sökning på ras och eller stam. Informationen efterfrågas när man lägger in annonsen, så det är möjligt att söka på den.

Jag håller med om layouten.
Mitt första intryck av equippas nya annonssystem var att det var snyggt. Problemen kom när jag försökte använda det ;)

Som jag också skrev tidigare är dessa annonssidor inte helt färdiga än. Jag började arbeta med just detta annonsscrript i går eftermiddag och jag har inte direkt prioriterat layouten så här långt ;)

Equippa har arbetat mer än ett halvår med sitt nya system om jag inte är felunderrättad.

Det är väl samma problem om man anger ett felaktigt telefonnummer av misstag.
Ja, på sätt och vis. Men eftersom PM- och e-post-länkarna alltid syns tänker man kanske inte på att man stängt av den möjligheten. Men det lär väl visa sig. Får folk problem att kontakta annonsörerna lär du säkert få reda på det...

Du har självklart rätt, bästa sättet är kanske att på något sätt tipsa om att man bör kolla upp detta när man lägger in annonsen.

JA det är ju bra mkt lättare att navigera än Equippas nya! :smirk:

Jag har lagt in en annons nu!

Det enda "problemet" jag såg när jag var klar var att det syns vilken användare som lagt ut det..... Inte för att det spelar nån jätteroll kasnke men jag känner mig lite obekväm med det.
Måste man vara inloggad för att lägga ut annonsen?

Kan du förtydliga lite vad du menar med frågan?

Är detta en ny funktion för Bukefalos för att göra det bättre för oss användare eller ska det användas utanför Bukefalos (av andra än oss inbitna hästtokar som redan är fast på Buke?) ;)

Jag tycker att det är viktigt att veta om det är ett utökande av Bukefalos eller en ny annonssida.

Och jag vet inte hur jag ska förklara min lilla fråga bättre.

Med förra menar du Equippas, eller det system jag visade häromdagen.

Roligt att du gillar det, i vilket fall som helst.

JA det är ju bra mkt lättare att navigera än Equippas nya! :smirk:

Jag har lagt in en annons nu!

Det enda "problemet" jag såg när jag var klar var att det syns vilken användare som lagt ut det..... Inte för att det spelar nån jätteroll kasnke men jag känner mig lite obekväm med det.
Måste man vara inloggad för att lägga ut annonsen?

Exakt. Jag har inte sett din annons ännu men kanske kan jag se ditt telefonnummer och eventuellt din hemadress om jag letar.....Jag ska genast kolla. ;)

Jag tycker detta verkar mkt bättre än equippas nya:). Dock skulle jag villja ha det lite mer som equippa hade från början med ponnyerna. Alltså att ponnyerna var uppdelade i kategori istället för prisklasser.

Svaret är ja. Både på denna och din förra fråga ;)

Om de flesta verkar anse att detta är ett ok annonssystem så är det troligt att detta kommer vara det annonssystem som finns här på Bukefalos.
Att ha annonssystemet här i stället för hos någon annan har klara fördelar på många olika sätt, även om det finns en del nackdelar också.

Jag tror alltså att detta kan bli något bra för alla användare på Bukefalos.

När det gäller att använda annonssystemet så har jag tänkt mig att de som vill får använda det ;)

Om någon som inte har varit här förut hittar hit och vill annonsera är de välkomna att göra det.
Jag har dock inga planer på att marknadsföra annonssidorna mot några helt nya grupper av människor.

Dock är det väl så att det redan idag finns en del folk här som kanske inte är så hästintresserade även om det är en liten skara.

Om det är de ej hästrelaterade annonserna du undrar över så är de mer tänkta som en möjlighet för er användare att lägga in allt ni skulle kunna tänkas vilja annonsera om på ett ställe.

Fastigheter, hundar, katter, andra djur och lantbruksmaskiner kan väl inte anses hästrelaterade, men de har funnits med sedan mycket länge. Det kändes därför vettigt att lägga in några rubriker till för att se om det finns något intresse för dem. Om ingen är intresserad av att annonsera under en kategori är det troligt att den efter en tid tas bort.

Jag hoppas att det var svar på dina frågor.

Ja det kan du,

och visst, det måste man ju skriva ut i annonser, och har man företag och hemsida mm så är man ju mer eller mindre en "offentlig" person, men jag håller gärna min identitet utanför buke även om jag vet att många vet vem jag är här, men det är ändå inte samma sak som att skylta med det!

Jag är inte hemlig, om folk pm:ar mig så får dom gärna veta vem jag är, men jag vill kunna skriva på buke i egenskap av "ingen" och vill inte att allt jag skriver ska kunna tolkas som reklam....

...om nån nu fattar vad jag menar :crazy:

Funderar på att ta bort annonserna igen.....

Det som saknas generellt i landet är ett bra komplett GRATIS hästannonssystem.

Åtminste jag är lite trött på alla som börjar med gratisannonser och sedan övergår till att ta betalt.

Då vet man att det blir en flykt från det tillhållet till ett annat, och så håller det på.

Det vore super om bukefalos kunde att eget oberoende annonsforum som gärna får vara fullt av sponsrade annonser men där man inte behöver KRÅNGLA med betala in någon futtig tia för en vanlig radannons.

Som många andra tror jag dock det håller tillbaka om man bara kan annonsera inloggad. Då röjer ju anonyma användare sig. För mig personligen spelar det ingen roll, men jag vet många som inte vill outa sig på det viset.

Eller få slippa höra i en tråd "jaså, ska du sälja hästen?!"

Du kan enkelt välja att söka på enbart D-ponnyer om du vill.

När man klickar bilderna tycker jag det är bättre att de kommer upp i ett pop-up fönster och inte tar över annonssidan så man måste klicka på Bakåt för att komma tillbaka till annonsen.

Men det blir ju inte heller bra om man har separata konton för annonssystemet. Det blir förvirrande om man måste logga in flera gånger på det som man upplever som samma sajt.

Det bästa vore väl om man kunde använda sitt vanliga forum-konto, men välja att användarnamnet inte ska synas, utan bara PM- och e-post-länkar till en "hemlig" mottagare.

Exakt!

Jag försökte nyss fixa ett nytt buke-nick just för att annonsera, men det gick inte eftersom jag bara har en e-post adress.... (hur fan gör alla med dubbla nick, har dom fler epostadresser:confused:)

Jag tycker att allt är väldigt bra. Helt klart en sida jag kommer att söka annonser på om jag letar efter någonting.
Men att som användare lägga ut sitt telefonnummer och kanske annan information som man inte vill ska förknippas med sitt användarnamn på Bukefalos.....

Jag vill ju tex inte skylta med: Hej jag heter Puffsnurran och jag bor HÄR och detta är mit hemnummer och jag har en häst och en sadel till salu.
:eek:
Du bad om åsikter och detta är min åsikt: Separera användarnamnen på Bukefalos från annonssidan så kommer fler att känna sej bekväma med att använda det. Och färre kommer att bli förskräckta över vad dom oavsiktligt avslöjat om sej själva.

*Med vänliga hälsningar och en fredligt viftande vit flagga*

Under hela perioden equippa har haft hand om annonserna har det då och då hört av sig folk som inte greppat att det inte går att använda forum-inloggningen för att lägga in annonser.

Så ett helt eget system tror jag skulle vara dumt.

Jag tror att det ganska enkelt skulle gå att ta bort själva användarnamnet från annonserna. Problemet är nog att det skulle gå ganska lätt att hitta sambandet i alla fall.
Vill man inte lägga ut sitt telefonnummer behöver man inte detta, det ökar väl anonymiteten en aning.

Jag har varit medveten om att ha samma inloggning både är en stor fördel, men även en nackdel.

Det enklaste sättet är förstås att den som vill vara anonym skapar ett separat konto för att annonsera med, precis som folk redan idag ibland skapar konton för att kunna vara mer anonyma på forumet.

Extra e-postadress kan man exempelvis fixa på gmail.com

Jag lovar dock att titta på om det kan finnas några vettiga alternativ för att kunna vara mer anonym när man annonserar.

Själv tycker jag nog faktiskt att det går fortare att backa än att behöva stänga ett pop-up-fönster. Men det kanske är för att jag har back-knapp på musen.

Jag tar dock åt mig synpunkten.

Själv tycker jag nog faktiskt att det går fortare att backa än att behöva stänga ett pop-up-fönster. Men det kanske är för att jag har back-knapp på musen.

Jag tar dock åt mig synpunkten.

Sen är det mer praktiskt, eftersom det finns ganska många som har popup-spärr. Och det är sjukt irriterande när allting öppnas i popup-fönster, eftersom man måste ändra inställningar och hålla på och trixa då. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 903
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar