Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.

Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Nu har jag även lagt in sökning på Ras, samt stam under den avancerade sökningen.

Jag la precis in en annons under medryttare/skötare och jag saknar en rubrik i listan på hästens användningsområden - vardagsridning eller liknande. Jag kan inte kryssa för varken dressyr, hoppning eller fälttävlan med min lilla shettis som vill komma ut på småturer med någon liten ryttare så det fick bli annat istället. Det kändes lite fel...
Annars verkar det kanon -mkt bättre än Equippa!!! :bow:

Bra att Buke får ett eget annonssida igen (eller minns jag galet men visst fanns det förut?). Tycker lika som flera andra att utseende på Equippa är frächt men funktionen är ingen höjdare.

Föredrar att det går snabbt än segt och snyggt.

Har inte provat att lägga in ngn annons ännu, men ett par saker tänkte jag på spontant.

Om man bara vill läsa annonser (man kanske inte ens har ngt medlemskonto), så kan man inte klicka på bilderna för att få dem förstorade. Då måste man logga in.

Kan man lägga in videoklipp?

Är precis som ganska många andra inne på att man kanske inte vill visa sitt användarnamn i annonserna. Det är bra att man kan se alla annonser hos en annonsör (så har ju Equippa också), men jag skulle vilja att användarnamnet var dolt.

Bättre rubriker och funktion i detta systemet, men Equippa tilltalar mig mer designmässigt och en del funktioner som de har är faktiskt bra.

Hej Gunnar, jag undrar var alla gamla annonser tog vägen?
Mvh Mmmyrran

Equippa finns kvar, med alla sina annonser. Så du kan fortfarande gå dit om du vill. Det som hänt är att Gunnar slutat länka dit och istället lagt in ett eget annonssystem. Men han kan knappast kopiera annonserna från Equippa, utan vi får vänta på att folk lägger in annonserna här också. Det tar nog inte så lång tid innan det tar fart! :)

Som jag skrev tidigare har jag arbetat med detta system ett par dagar. Förbättringar lär komma allteftersom. Jag tror dock att det mesta av den funktionalitet som finns på andra annonssidor redan finns här. Dessutom kostar det inga pengar att lägga in annonser.

Tack för tipset om att det inte gick att titta på förstorade bilder om man inte var inloggad. Jag har fixat till så att det fungerar nu.

När det gäller anonymiteten så går det som jag skrivit tidigare att skapa ett helt nytt konto här om man så vill.
De flesta annonssidor kräver att man skapar ett användarkonto, så det bli inte jobbigare att skapa ett extra här eller ett nytt någonannastans ;)

Jag skall försöka titta på om det kan finnas något annat sätt att lösa det på, men det är nog inte så snabbt fixat i så fall.

Det går för närvarande inte att ladda upp videofilmer här, men det bör gå utmärkt att länka till dem.

Tips om vilka funktioner som finns på andra annonssidor och som du skulle önska här mottages tacksamt.
En del kanske redan finns, men inte är så lätt att upptäcka, annat kan säkert fixas till och del kanske är sådant jag inte vill eller kan lägga in.
Tack för hjälpen.

En liten fråga: Raderas annonsen efter ett visst antal dagar (som på andra annonssajter) eller är det endast användarens egna radering som gäller?

Det har utlovats att automatisk radering skall komma i nästa version, men för närvarande är det endast annonsör eller moderator som kan radera annonser.
Jag ser det dock inte som något större problem för närvarande, eftersom annonsören lätt kan radera sin annons.

När där är länkat flera filer till samma annons, kan jag bara se det ena.

Nej, det är det väl egentligen inte, utan det var mest en tanke som slog mig nyss.:)

det jag inte gillar är att man måste vara inloggad på sitt användarnamn för o sätta ut annons. jag vill inte att mitt användarnamn ska synas i annonserna. Vissa annonser vill man ju inte att dom ska kopplas ihop med vad man skriver på forumet vilket det lätt görs om användarnamnet syns så lätt.

Jag har tittat lite på det här med att användarnamnet syns i annonser. I princip är det omöjligt att få bort om man inte bygger ett separat system. Det skulle i så fall kräva en separat inloggning vilket skulle göra det lika lätt för de som vill att skapa ett separat annonsörs-konto här på forumet.

Jag har dock ändrat lite i layouten så nu ser det vid första anblicken kanske ut som att man inte ser vilket användarnamn som annonserar.

Om detta är bättre än att klart visa användarnamnet i själva annonsen är jag lite tveksam till.

Folk kanske får för sig att det inte går att koppla ihop ett användarnamn med annonserna, men det går utan större problem.

Åsikter?!

har lagt in annons nu .. märkte att användarnamn tagits bort :) tycker det är lättillgängligt och enkelt system!

Jag kan bara säga att som det var förut var det perfekt!! Det som var i funktion för några dagar sedan var... helkasst! Jag tycker inte den fanns behov av att göra något alls!!

Jag har tittat lite på det här med att användarnamnet syns i annonser. I princip är det omöjligt att få bort om man inte bygger ett separat system. Det skulle i så fall kräva en separat inloggning vilket skulle göra det lika lätt för de som vill att skapa ett separat annonsörs-konto här på forumet.

Jag har dock ändrat lite i layouten så nu ser det vid första anblicken kanske ut som att man inte ser vilket användarnamn som annonserar.

Om detta är bättre än att klart visa användarnamnet i själva annonsen är jag lite tveksam till.

Folk kanske får för sig att det inte går att koppla ihop ett användarnamn med annonserna, men det går utan större problem.

Åsikter?!

Har man, som jag, öppet diskuterat hältor, problem, mugg osv osv på buke, är det kanske inte jätteroligt om ev köpare kan läsa allt man skrivit om hästen under sina mest desperata hästägarstunder...

Nej, nu har jag kollat in det senaste systemet också, och det ger ingen bra översikt! Det galma var så himla bra! Kan vi inte få tillbax det? *saknar det...*

Saknar kategorin Hingstar Till Avel! :idea:

Jag vill ha tillbaks det gamla systemet på radannonser. Försökte just titta på hästar över 80.000 och hittade marsvin tillsalu :crazy:

Misstänker att många besökare söker sig till adra sidor....

Equippa finns ju fortfarande kvar (även om det inte är länkat från Buke dit) för de som tycker att den sidan är så bra.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 903
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar