Behöver drinktips!

Frejameja

Trådstartare
Hejhej!

Jag skulle behöva bli lite bättre på att blanda drinkar, har nu köpt in en sån "shaker" och tänkte försöka mig på lite goda drinkar i helgen :) Vad för tips har ni? Vad för sprit och annat bör jag köpa in?
 
Vad för drinkar gillar du? Söta, syrliga, whiskeydrinkar?

Som bassprit tycker jag att det är bra att ha gin, vodka och rom hemma, sen kan man köpa till likörer vartefter. Jag har t.ex. en fläderlikör hemma som jag gillar att blanda med prosecco eller i en daiquiri.
 
Vad för drinkar gillar du? Söta, syrliga, whiskeydrinkar?

Som bassprit tycker jag att det är bra att ha gin, vodka och rom hemma, sen kan man köpa till likörer vartefter. Jag har t.ex. en fläderlikör hemma som jag gillar att blanda med prosecco eller i en daiquiri.
Jag gillar nog det mesta :) Tack för tipset!
 
Vad för fläderlikör? :) @Elegant machinery

På samma tema är min favoritdrink gin&fläder. Som en gin&tonic fast med hemmagjord flädersaft och neutralt sodavatten att toppa med (alltså byt ut mängden tonic mot 50/50 flädersaftkoncentrat och sodavatten).
 
@VLMF St Germain, finns på beställningssortimentet :) Rekommenderas varmt!

@Frejameja Jag brukar göra Appeltinis, Daiquiris (Inte frozen, för lat för det :P) och Margaritas.
Har testat att göra denna någon gång också, men tycker det är svårt att få fram tillräckligt bra is.
st-g-mojito.jpg
 
@VLMF St Germain, finns på beställningssortimentet :) Rekommenderas varmt!

@Frejameja Jag brukar göra Appeltinis, Daiquiris (Inte frozen, för lat för det :P) och Margaritas.
Har testat att göra denna någon gång också, men tycker det är svårt att få fram tillräckligt bra is.
st-g-mojito.jpg


Topptips!! Mojito får det bli :) Ska åka och handla här i slutet av veckan så jag har en bra bar med sprit :D
 
Jag är jättedålig på att blanda drinkar. Men två enkla som jag gillar är vanilla apple och vanilla sky.

Vanilla apple
*absolut vanilla
*sourz apple
*fruktsoda
Lika delar absolut vanilla och sourz apple, och fyll upp med fruktsoda och massa is såklart.

vanilla sky är likadan, fast du byter ut sourz apple till sourz pineapple :)
 
Färskpressad lime, citron, apelsin etc. Det är en enorm skillnad i smak jämfört med köpt typ " Roseslime"
 
Jag är usel på drinkar, men jag har en helt underbar rabarberlikör hemma som gör sig toppen med fläder/citrondricka :love:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har kommit in på ett program (Språk, retorik och kommunikativt ledarskap) och behöver alla tips och råd jag kan få. Hur brukar...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: Septicemia
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva tips 🙂 Jag tycker att jag med åren iallafall blivit bättre på att köpa kläder och med det menar jag att jag lärt mig...
Svar
0
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp