Behöver byta foder.. Tips?

Sv: Behöver byta foder.. Tips?

Nej, det är katter som äter gräs för att kräkas. Inte hundar. De gör det för att det är gott/blivit en ovana/bara för att de vill.

Nja. Man vet fortfarande inte varför hundar äter gräs. Det du anger är gissningar på varför man kan tänka sig att de äter gräs men som sagt vi har ingen aning.

Har fått för mig att hundar INTe får äta sallad då det/kan få samma effekt som att äta gräs:SS:S:S:S:S:eek::eek::eek:

Gräs har inget dåligt innehåll för en hund, men det är svårsmält och kan ge promblem då det ska ut.

Grönsaker finns med i många menyer för hund.
Näringsmässigt har hunden naturligtvis inget större behov av detta, men som utfyllnad gör det absolut ingen skada.
Det är ju mixat och fastnar inte då hunden bajsar.

Man ska däremot undvika alla former av lök, baljväxter, avokado och druvor.

Ja, visst är det bara gissningar. Man har ju inte hittat någon anledning till varför.

Liknande trådar

Hundhälsa Min rottistant på snart10 år och ca 30 kilo äter idag Pure Natural grain free med lamm och mår bra på det, väldigt blank i pälsen, har...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 398
Senast: calm
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 428
Senast: fijja
·
Hundhälsa Jag behöver lite tips nu! Jag har aldrig haft en hund som varit besatt av mat på något vis, så detta är en ny situation. Min...
2
Svar
28
· Visningar
11 463
Senast: crax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025