Behov på fel plats

engill

Trådstartare
Hej!
För ca en månad sen tog vi hem två honkatter som länge bott i ett stall under lite trista omständigheter. De har acklimatiserat sig otroligt bra och det känns som att de har bott hos oss hela livet. Lådan gick på från dag 1 och de har nu lärt sig att ställa sig vid dörren när de vill gå ut och göra sin behov (skönt tycker husse och matte som slipper städa kattlådan varje dag:up:). Ett litet problem som uppstått är dock att de har valt att placera sin toalett precis i kanten på vår gräsmatta (som vi delar med de andra i huset). Hela gräsmattan är grön och fin förutom denna fläck (som växer sig allt större) :D finns det något vi kan göra för att de ska göra sina behov någon annanstans? Bakom huset finns ett stort skogsparti så det finns utrymme.

Hej!
För ca en månad sen tog vi hem två honkatter som länge bott i ett stall under lite trista omständigheter. De har acklimatiserat sig otroligt bra och det känns som att de har bott hos oss hela livet. Lådan gick på från dag 1 och de har nu lärt sig att ställa sig vid dörren när de vill gå ut och göra sin behov (skönt tycker husse och matte som slipper städa kattlådan varje dag:up:). Ett litet problem som uppstått är dock att de har valt att placera sin toalett precis i kanten på vår gräsmatta (som vi delar med de andra i huset). Hela gräsmattan är grön och fin förutom denna fläck (som växer sig allt större) :D finns det något vi kan göra för att de ska göra sina behov någon annanstans? Bakom huset finns ett stort skogsparti så det finns utrymme.

Gräver de sönder gräsmattan eller varför blir fläcken förstörd?
Har du testat att ordna kattlåda utomhus?

Lägg hönsnät över fläcken. Katter brukar tycka att det är obehagligt att gå på nät och särskilt att krafsa i det. Gräset kan växa ändå.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 162
Senast: Shenzi
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·
Katthälsa Det är så att vi har tre katter för tillfället och vi vet inte alls hur vi ska göra med den äldsta längre.. Rasmus, som han heter...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: soffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama