behöver hjälp, prisutdelning

S

speedygirl

Det är så att jag var och tävlade på en grannklubb för några veckor sedan. Där hade de bedömingen två faser A:0/A:0 i klassen 100cm för häst. Men ingen kom till omhoppning och arrangören väljer då att dela ut priserna efter grundomgången. Är det rätt att göra så, eller ska det stå något annat i proppen är den bed. som jag skrev om man ska det så.

Sv: behöver hjälp, prisutdelning

Men eftersom det nu inte kom någon till omhoppning så kan man väl inte göra annat?
Den som vinner är ju den med minst antal fel, och ska man gå vidare till omhoppning måste man ju ha 0 fel. Om det nu inte var någon som fick runt den första omgången felfritt, så blir det ju den med minst antal fel och bäst tid som vinner. Nu har jag ju inte överdriven koll på alla olika bedömningar, så jag kanske är helt ute och cyklar? :crazy: :rofl:

Naturligtvis blir det fas 1 s resultat som avgör prislistan om ingen gått vidare till fas 2. Bedömningen är ju även A:0 i fas 1 vilket anger att den med minst fel och snabbaste tid blir vinnare. Det är samma om det tex bara är 3 som går till andra fasen men det finns 5 placeringar då är det tex de två snabbaste 4 felarna i fas 1 som blir 4 och 5.

Det r ju det enda rätta att göra så. Man kan ju inte ha omhoppning om ingen blev felfri i grunden = prisutelning efter minst fel och minst tid

Men då var det någon som påstod att det skulle vara en omhoppning bland samtliga 6 ryttare från fas 1 eftersom att ingen gick vidare till fas 2. Men så kan man väl inte göra heller!!

Klart att man inte skulle kunna göra så, skulle ju bli helkonstigt? Sålänge inte alla sex är felfria så kan de ju inte gå vidare till fas 2.

Eftersom det är en A:0/ A:0 så tar vinner ju den med minst fel i grunden och snabbast tid.

Men om det hade varit en A:1a då hade dem med minst fel och snabbast tid gått vidare till en omhoppning :smirk:

i bedömningen två faser A:0/A:0 så är det faktiskt ingen omhoppning, utan TVÅ FASER. Om det inte är några felfria i fas 1 blir det ingen som går vidare till fas 2 och priser delas ut till de som hade minst fel och var snabbast i fas 1. Ofta kallar man det grund och omhoppning, men det är det inte. Dessutom ska det inte förväxlas med A:1a, där det blir omhoppning på minst antal fel (kan vara 0 lika som 28 fel eller något annat...). Hoppas jag har gett lite klarhet och för att i korta drag svara, så gjordes det helt rätt på tävlingen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 434
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 056
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar