Behålla koncentrationen.!

K

kosmos

Hej !

Tränade lite ledövningar idag med pållan, började med grimskaftet på vilket gick bra. Släppte henne sedaan lös, och wow en sån känsla när ens häst väljer att följa en helt frivilligt :love:

Men nu till frågan,

hur får jag henne att behålla koncentrationen på mig, om det händer annat spännande runt omkring? Min häst vill väldigt gärna ha koll på precis allt och alla, så hon blir så lätt distraherad av annat när jag försöker jobba med henne, och då känns det som att allt man "byggt upp" bara försvinner och så får man börja om från början..

Hoppas någon förstår vad jag menar :crazy:;)

Mvh Emelie :)

Sv: Behålla koncentrationen.!

prova att göra något oväntat??:idea:

typ frusta eller något..:rofl:

Sv: Behålla koncentrationen.!

haha, tror knappast att hon skulle bry sig om en frustning :rofl::p, men vem vet ;)

Några andra förslag ?

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 817
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar