Begriper ingenting

L

Lazy1

Jag har med andra ord svarat folk utan att mena det genom att trycka på svara detta el likn, jag hade ingen aning om vad folk menade när dom skrev titta vem det är riktat till.

Vart skulle jag titta?
Det står ingenstans (hittar inget på hjälpforumet) om vart jag ska trycka när jag vill svara nån, tex trådskaparen säger nåt och jag vill svara på det men det är 15 inlägg efter hennes, då har jag helt enkelt tryckt nånstans där det står svara...
Och det var ju riktigt dumt konstaterar jag nu.
När jag sen funderar över knapplån, vad menas med det.
Det fattade jag efter mycket besvär (efter att jag klickat på svara längst ner och trodde att det var rätt)

Nu har jag efter mycket jäla bråk och tandgnissel förstått att jag är helt korkad som har bråkat med folk och förvirrat många när jag svarat på fel svar.

Jösses vad komplicerat allt är. Hoppas ni har förståelse för puckot som inget begriper.:D

Sv: Begriper ingenting

På andra forum svarar man normalt genom att trycka på knappen under sista inlägget "svara inlägg". Då blir det ett allmänt svar på första inlägget, utan en egentlig mottagare. Men på det här forumet blir det automatiskt ett svar till det sista inlägget och densamme inläggsskrivaren när man trycker på den knappen.

Om du vill svara en speciell person på ett speciellt inlägg, så tittar du I det inlägget du vill svara på. Där står: "citat-svar", "svara på detta" och "snabbsvar".

Klickar du på snabbsvar så får du upp en ruta nederst på skärmen, där du kan skriva ditt inlägg, utan smileyruta och dyl. Klickar du på "svara på detta" så får du upp en ny sida med avancerade svarsrutan, där du kan infoga bilder och länkar, även smileys. Klickar du på "citat-svar" så får du upp en ny sida med det inlägget du svarar på citerat i svarsrutan, där du kan editera och skriva ditt svar under eller över citatet.

Så om du alltså svarar på trådskaparens inlägg, så kan du antingen scrolla upp till det första inlägget i tråden, ELLER klicka på "svara inlägg" längst ner till vänster.

Iom att det står på inlägget man skriver VEM man svarar på, så blir man förvirrad om någon skriver ett svar till MIG, men svarar på någon annans inlägg, då ens namn kommer upp i ditt svar. Klickar du på mitt inlägg och svarar så kommer det stå uppe i ditt inlägg till höger: svar på Begriper ingenting av Prosit.

Står det mitt namn där, och du egentligen menade att svara till tex, bubban, så blir både jag och bubban förvirrade.

Hajar du? Det är svårt att förklara. Men svara på det INLÄGGET du vill svara på, genom att använda det inläggets knappar. Då fattar alla vad du menar :)

:idea: Jag har äntligen börjat förstå den här komplicerade sidan.

:bow: Tack så mycket Prosit,
Jag har förvirrat många med mitt vimsande har jag en känsla av, det är lätt hänt, man lär sig av misstagen (oftast).

Hoppas bara att jag inte trampat nån på tassarna utan att mena det och om så är fallet ber jag om ursäkt till alla inblandade.

Kram på er

Nu tryckte jag 2 gånger på Svara inlägg till vänster och vill alltså svara Lazy (bara för o testa funktionen)
Men nej - svaret blir ändå till sista inlägget.
Helt knasig funktion.

Du ser ju!!!
Det är inte enkelt det här vill jag lova.:D
Tack för att jag inte är ensam om att inte förstå hur allt funkar:bow:

:rofl: Övning ger färdighet :D

Fast trådarna blir ju lite småkul att läsa när alla tillslut bryter ihop som en skock förvirrade hönor och ingen fattar vem som svarat på vad :angel:

Ja ni har säkert skitkul åt oss nybörjare som yrar omkring och skriver en massa tok.:p

Men jag är inte ensam det finns tillochmed nån som varit här länge som inte riktigt hänger med. :D

Gnist skrev:
:rofl: Övning ger färdighet :D

Fast trådarna blir ju lite småkul att läsa när alla tillslut bryter ihop som en skock förvirrade hönor och ingen fattar vem som svarat på vad :angel:

*kontrar*

Är det bara jag som inte tycker det är så svårt att se vilket inlägg det syftas på om en användare har svarat på fel inlägg?? Har man bara läst alla inlägg och håller någorlunda koll på vem som skrivit vad är det faktiskt inte så svårt!! I normallånga trådar då.

Stör mig nåt fruktansvärt på alla dessa: "Vaaa???!! Svarar du mig på det??" "Var det verkligen till mig???:confused: :crazy: "

Varför inte läsa en extra gång och kolla upp lite innan man blir så hemskt upprörd över att nån har svarat på fel knapp eller glömt att skriva *knapplån*

Det är min syn på saken!!:)

nu svarar jag till dig vilket du ser i högra hörnet där ditt namn står

såhär står det Svar på Begriper ingenting av Lazy1 #12

nu lånar jag Julles knapp och om jag då INTE vill svara på hennes inlägg utan skriva ett till tråden allmänt eller till dig trådskaparen så skriver man

*knapplån*

så vet personen vars knapp man lånat att det inte är till den..

Tack! polletten har äntligen släppt från klistret och trillat ner.:D

Tror att ni slipper förvirringen från mig hädanefter.

När jag började hänga här så trodde jag knapplån var att typ sambon lånade nicet:rofl: :rofl: :rofl:

Jag med :angel:

Till Lazy 1;

Om det är en väldans massa inlägg att hålla reda på så skriver jag svar på inlägg 15. (tex:)

På hovvårdstråden ville en användare att man alltid skulle använda 'citatsvar' (det inlägg man svarar på kommer då i en grön ruta), så det blev tydligt.
Det tog lite stor plats när många inlägg innhöll många bilder så jag löste det genom att tala om numret på det inlägg jag svarade på.

PS. är det en ridgebacktass på din avatar?
Jag har såna hemma, de luktar jättegott :D :o

Att referera till inläggsnummer är inget jag rekomenderar, om ett inlägg tas bort ändras alla nummer efter det.
Att använda citatsvar ogillar jag också. Det bästa är att klicka på Snabb-svar eller Svara på detta under just det inlägg man vill svara till.

Jag skall försöka lösa detta med Svara inlägg-knappen, jag tar troligen bort den :)

:eek: Ska du ta bort svara på detta-knappen??
Då kommer det att bli ännu mer förvirring över vem som svarar vem :crazy:
En av de bästa sakerna med Buke är ju just den funktionen :cool:

Andra forum har inte den funktionen och där är det bara jobbigt att läsa och "hänga med"...

Nej, Svara Inlägg-knappen skulle han ta bort!! Alltså den längst ned till vänster, som gör att man svarar på sista inlägget i tråden fast man tror att man svarar trådskaparen!!

Gunnar skrev:
Att använda citatsvar ogillar jag också.
Varför ogillar du citatsvar? Om man bara citerar ett kort relevant stycke så tycker jag att funktionen är jättebra. Framförallt i långa trådar där det kan ha kommit många inlägg efter inlägget man svarar på.

Däremot kan jag hålla med om att det är störande när folk citerar långa inlägg eller tar med stora bilder i citaten.

Liknande trådar

Ridning Lägger ut detta som ett svar till alla som ”hoppar på ridskolan” och även ställer frågor, kan bara börja med att jag absolut inte...
Svar
1
· Visningar
1 243
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mitt hälsointresse har på senare tiden riktat in sig väldigt mycket på hormoner. Plötsligt är jag helt besatt av att få lära mig mer om...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama