Begrava - var?

M

mirage_

Jag har alltid bott på landet, så när en ex en hamster dör går man ut i trädgården/skogen och begraver den där. Men vad gör man när man bor i en stad? Det finns ju djurkyrkogårdar, men alla kan ju inte begrava sina husdjur där. Man kan ju inte gräva en grop i parken. Har funderat ett bra tag på det här nu, men kommer inte på hur man skulle kunna göra. Erfarenhet, någon?
Mvh mirage_

Sv: Begrava - var?

Många stadshusdjur åker nog i soppåsen..
Lägga i frysen och ta med ut i skogen när man väl ska ut i en är ju ett annat altenativ. Eller gräva ner den under en trappa eller något o.O

Soppåsen?! Det trodde jag aldrig.
Tack för svaret :bow:

En kompis grävde ner sitt marsvin vid en buske intill en kyrkogård......ingen som såg.

I soppåsen! :o
Nää, skulle jag aldrig klara av!
Då hade jag tagit mig ut till skogen på nåt sätt för att begrava djuret!

Nu bor jag visserligen inte mitt i smeten men iaf.
Har en liten tomt men begraver de inte där, flyttar ju ändå härifrån så småningom liksom. Har även skog i närheten men mjae, inte riktigt passande att begrava djuren på där... Brukar vara en massa folk osv där.

Så mina djur åker helt enkelt in i frysen, sen åker jag ut till en sjö ett par mil bort. Har haft en råtta som älskade att bada i den sjön, så sen dess har jag begravt alla i skogen på andra sidan vägen där. Skitfin natur, näst intill folktomt osv så det är perfekt där :love: Risken är visserligen rätt stor att någon räv eller så får tag på mina begravda pälsklingar (det är typ ingen jord alls där, bara en jävla massa mossa :p) men det gör ingenting, då gör kropparna nytta iaf :)

jag har åkt ut i skogen och begravt.. när min hund och mina katter dör så kommer jag begrava dom ute vid stugan.. Hunden älskar att vara där.. eller kanske om jag kremerar honom och släpper ut askan över sjön, han skulle gärna bo i vattnet om han fick :love: usch, nu blev jag nästan ledsen...

I början begravde jag alla mina djur i skogen, men eftersom en del blev uppgrävda och det kändes så svårt för mig att komma till en "plundrad" grav så har jag börjat lämna djuret kvar hos veterinären för kremering.
Det är den bästa lösning för mig med tanke på nyfikna ungar och djur, både hundar och vilda djur.

Alla mina kaniner är begravda på familjens tomt (bott där sen -90 och de lär bo där i måååånga år till).
Har ett litet kors där begravningsplatsen är.

Jag bor mitt i storstan, vi har en park med ett jätte likt träd. Så vi går helt enkelt dit på kvällen och gräver ganska djupt. De som kommer förbi får vell tro vad de vill...

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar