Begrava häst med livstidskarantän

RebeccaSymfoni

Trådstartare
Har en häst som äter medicin som är livstidskarantän på hon äter Pergolida mot cushing syndrom..

Och nu håller det ev inte längre och vi vill begrava henne hemma.. :cry:
Jag undarar hur det är om hur det gäller med sånna hästar?

Tacksam för svar
R

Sv: Begrava häst med livstidskarantän

Har en häst som äter medicin som är livstidskarantän på hon äter Pergolida mot cushing syndrom..

Och nu håller det ev inte längre och vi vill begrava henne hemma.. :cry:
Jag undarar hur det är om hur det gäller med sånna hästar?

Tacksam för svar
R

Karantän? Du menar väll karens?
Kan inte tänka mig att man inte skulle få begrava hemma pg av detta. Så länge djuret inte går till livsmedel är det nog som med vilken häst som hellst.

Tror det går bra att få begrava en häst med livstidskarens på.

Dock så måste man eg ha tillstånd från jordbruksverket för att få begrava en häst på egna marker... (även om jag vet folk som struntat i det)

Jag tror det blir ganska lätt att få tillstånd då vi redan begravt en häst i våras.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 269
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 498
Senast: Bee
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V