Beg maskiner..

syrran

Trådstartare
När vi köpte vår gård så bestämde vi att vi inte skulle nyinvestera i maskinparken. Vi har det mesta som vi behöver för att ta hö, plöja, så och harva...

Men jag har kommit fram till att jag skulle behöva en betesputs..

Har surfat runt lite på nätet och hittat en del annonser och sidor med begagnad jordbruksutrustning. Främst på ATL ...

Någon som känner till några mer sidor där man kan hitta begagnade jordbruks attiraljer förutom ATL och Blocket?

Sv: Beg maskiner..

Hej i stället för att köpa kan ni leja innom jordbruket lejer man ganska mycket ,man lejer ofta ganska mycket 10000 i inköp ger kanske 15 tim körning och då slipper man köra sin egen traktor ochså

Jepp lejer det mesta som jag behöver och inte klara själv... Men just detta med betesputs... är det ingen inom rimligt avstånd som har...

Där emot fick jag eventuellt napp på en gammal slåtterkross som skulle kunna funka... Vi får prova den och se om det fungerar...

Annars blir det nog att investera .... Sen kan ju jag hyra ut ....:D

Vi använder en gammal slåtter kross till våra gärden och det fungerar utmärkt! Den väsnas något kopiöst men det fungerar. Vi kör med betesharv efteråt, gärdet ser ut som en dansbana:)
Man tager vad man haver!!:D

Vi använder en gammal slåtter kross till våra gärden och det fungerar utmärkt! Den väsnas något kopiöst men det fungerar. Vi kör med betesharv efteråt, gärdet ser ut som en dansbana:)
Man tager vad man haver!!:D

Ja det var i de banorna mina tankar gick också...
Enligt säljaren skall det inte vara något fel på den.. Den är bara lite för liten så han tycker att det blir lite träligt att sitta med den timme ut och timme in...

Men för att hålla mina beten i hyfsat skick skulle den duga ansåg han.

Att det sen väsnas... ja det finns hörlurar med inbyggd musik. :D

Nu återstår bara att förhandla fram ett försvarbart pris :angel:

Liknande trådar

Äldre Har under det senaste året hållit utkik efter en begagnad bil att ersätta min äldre bil med, specifikt märke och modell. Sedan i maj har...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: EmmaW
·
Lantbruksdjur Hoppas att tråden ligger rätt.. Nu har det ploppat upp en massa funderingar i skallen, vet inte ens om det är vettigt eller om det...
Svar
6
· Visningar
2 949
Senast: Dorro
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama