Bedrägeriförsök?

Kamomilla

Trådstartare
Upptäckte nyss att jag hade tre missade samtal. Alla från olika nummer, alla började med 08 och inget av numrena fanns på endera hitta eller Eniro.
Och det var 19 minuter mellan samtal 1 och 2 och samma mellanrum till samtal 3.

Ny variant?
Någon annan som varit med om samma?
 
Upptäckte nyss att jag hade tre missade samtal. Alla från olika nummer, alla började med 08 och inget av numrena fanns på endera hitta eller Eniro.
Och det var 19 minuter mellan samtal 1 och 2 och samma mellanrum till samtal 3.

Ny variant?
Någon annan som varit med om samma?
Skaffa trucaler appen!
 
Upptäckte nyss att jag hade tre missade samtal. Alla från olika nummer, alla började med 08 och inget av numrena fanns på endera hitta eller Eniro.
Och det var 19 minuter mellan samtal 1 och 2 och samma mellanrum till samtal 3.

Ny variant?
Någon annan som varit med om samma?
Tycker det händer jämt att jag får konstiga samtal från Stockholm eller Turkiet. Blockerar hela tiden.
 
Upptäckte nyss att jag hade tre missade samtal. Alla från olika nummer, alla började med 08 och inget av numrena fanns på endera hitta eller Eniro.
Och det var 19 minuter mellan samtal 1 och 2 och samma mellanrum till samtal 3.

Ny variant?
Någon annan som varit med om samma?

Jag brukar söka på numret på vemringde.se om flera rapporterat in att det är försäljning etc blockerar jag alltid numret. Annars verkar truecaller vara en bra app.
Har också spärrat mit mobilnummer i Nix-registret vilket faktiskt har minskat på dessa samtal avsevärt.
 
ladda hem trucaller appen. men jag får samtal hela tiden minst en gång per vecka från algeriet och diverse länder. spärra och ring inte upp
 
Jag är också med i Nix, men får ändå en massa samtal. Jag svarar sällan och svarar jag ber jag de alltid att radera mig ur sina register. Jag blockerar dock alla försäljningsnummer oavsett. Orkar inte. De kommer aldrig mer ett bättre erbjudande.

Och jag hatar när de ljuger!! "Hej, vi ringer idag för att hjälpa dig med dina dyra krediter!" Vilka är de krediterna då? CSN? De har ju ingen aning heller utan de bara chansar.
 
Jag är också med i Nix, men får ändå en massa samtal. Jag svarar sällan och svarar jag ber jag de alltid att radera mig ur sina register. Jag blockerar dock alla försäljningsnummer oavsett. Orkar inte. De kommer aldrig mer ett bättre erbjudande.

Och jag hatar när de ljuger!! "Hej, vi ringer idag för att hjälpa dig med dina dyra krediter!" Vilka är de krediterna då? CSN? De har ju ingen aning heller utan de bara chansar.
Tycker det är ett otäckt tecken på hur belånad medelsvensken är.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp