Bedövningar vid förlossning?

Sv: Bedövningar vid förlossning?

Oj jag tyckte inte armvecket kändes, tar nog hellre det än underarmen, men vi är ju alla olika känsliga på olika ställen.

Du kan be att de sätter i armvecket istället för handryggen, då tycker jag inte det känns ngt, inte ens som ett myggbett:idea:

Vad är det för kanyl dom sätter, är det för dropp eller vad är den till för?

Jag har opererat halsmandlarna och polyper när jag var liten, då hade jag dropp i armvecket och fick såndär emla-kräm eller vad den hette. Det gjorde inte alls ont vad jag minns.
(Fast jag var bra mkt tuffare när jag var liten än vad jag är nu)

Skönt att höra att det finns dom som fött utan bedövning. Tycker att alla jag pratar med säger att det är "helt omöjligt" och det gör mig lite irriterad. Jag menar, innan det fanns bedövningar då? Hur överlevde alla kvinnor då?

Min första son är född helt utan någon som helst bedövning, inte ens lustgas, och visst överlevde jag! Så det är klart att du kan föda utan bedövning om du vill det, låt dig inte skrämmas!

Vi kanske hade samma narkosläkare, brunhårig m glasögon, medelålders & lite galen;)
Han sa åt David att titta just när de drog ut huvuet ur min mage hehe....narkosläkaren tyckte tydligen sånt var häftigt;)

Ditt inlägg fick mig att tänka på när BM frågade om vi ville klappa sonens huvud när det dök upp därnere.... Häftig känsla att ta på honom innan han ens var ute, sambon tittade dessutom på honom och tyckte det var skithäftigt!

Dropp, vid snitt sätter de en i varje handrygg & vid vaginalt i en handrygg, bl.a ifall det skulle hända ngt akut + att läkaren sa att en vaginal förlossning oxå är lite som en operation med allt som händer, så man kan inte vara nog försiktig.

Jag tror att om du bara är öppen för det som händer så kommer du att fixa det galant. Kvinnor har fött barn i alla tider och det är naturligt att göra det, smärtan är bara en del av det.

Jag ville inte alls ha någon bedövning första gången, det var lite inne att föda utan smärtlindring och jag kämpade på rätt länge, men till slut orkade jag inte och mannen såg till att det blev EDA som vi pratat om innan.Ville absolut inte ha nån annan smärtlindring!

Det var helt suveränt och jag kände mig inte alls lurad på upplvelsen. Efter det har jag tänkt att "ska fan ha ont när det inte behövs"? Fast sista gången gickdet ju som sagt ändå...

Du kommer nog inte att tänka så mycket på din sprutskräck hoppas jag, det händer så mycket annat :smirk: och du verkar himla fokuserad så här långt :banana::banana:

bästa bedövningen glömde jag tipsa om... MENTAL MÅLBILD... när värkarna kom så koncentrerade jag mig och i min skalle gjorde jag ngt jag gillar väldigt mkt: umgås med hästar, jag andades så som man ska slappnade av och föreställde mig hästern framför mig, doften, värmen, hur det känns att stryka på den osv. FUNKADE HIMLA BRA!

:eek: Och jag hade mördat BM om jag bara kunnat när hon frågade om jag ville ha en spegel att titta i... Ville inte se, inte känna och förbjöd sambon att titta...:eek:

han som gav EDAn va en äldre herre, han som bedövade inför snittet va en lockhårig... stilig medelålders... a la george cloony hahaha... jag fick extra dos lugnande pga min panikångest så jag var lite BORTA ;) Dr Pohjanen tog ut Lova i alla fall ! Hon skrek så fint redan i magen... läskig känsla!

:eek: Och jag hade mördat BM om jag bara kunnat när hon frågade om jag ville ha en spegel att titta i... Ville inte se, inte känna och förbjöd sambon att titta...:eek:

Jag tittade! Tänkte att det var knäppt men kanske enda gången jag hade chans att se något sådant. Lite groteskt men samtidigt häftigt. Ångrar mig inte.

Skönt att höra att det finns dom som fött utan bedövning. Tycker att alla jag pratar med säger att det är "helt omöjligt" och det gör mig lite irriterad. Jag menar, innan det fanns bedövningar då? Hur överlevde alla kvinnor då?
Jag födde också med Annas profylax som enda smärtlindring ;) och kan varmt rekommendera det. Jag upplevde den förlossningen som mindre smärtsam än min första, då jag fick EDA och sterila kvaddlar. Fast det kan ju också hänga ihop med just att det var min andra förlossning...

Vi hade nog samma narkosläkare ja:D

Modigt, jag hade nog dött :crazy: En liten bit av mig skulle kanske ha velat se, såhär efteråt, KANSKE

Det var rätt coolt att ta på hans lilla blöta huvud, medan det fortfarande var kvar inne i mig :)

Titta hade jag aldrig gjort om de så hotat mig med pistol! Det räckte så gott med att känna :D

Jag kände inte när de satte min EDA. Men då hade jag också vridit mig i plågor i ett halvt dygn och tillhör de som bönade och bad att jag skulle få den. De sätter den ju inte förrän man är tillräckligt öppen. Det var ett riktigt proffs som satte den, annars brukade det tydligen vara AT-läkare som skall öva sig. Så där hade jag tur:D
Synd att det inte hjälpte så himla mkt ... Antingen har jag jäkligt låg smärttröskel eller hög tolerans för smärtstillande. Värkarna avtog ganska mkt också så de fick sätta in värkstimulerande dropp.

Men sticket, om du nu kommer dithän att du vill ha EDA, ska du nog inte vara rädd för. Jag tror säkert du klarar att föda utan också om du verkligen vill det. =) Jag hoppas att vilket val det än blir faller sig naturligt när du väl är där.

Jag provade rubbet av smärstillande och kan säga att med akupunkturen måste de gjort något fel. Min sambo berättade sedan att de hade pratat om att de nyss varit på kurs :rofl: Jag skrek som en stucken gris, de måste ha plågat någon nerv för inte kom det några sköna smärtstillande endorfiner inte. De fick plocka bort dem efter ett par minuter. Var öm i ryggen i flera dagar. Och tanken var inte att den smärtan skulle avleda från den andra smärtan, det var nog en klar miss av personalen.

Det var rätt coolt att ta på hans lilla blöta huvud, medan det fortfarande var kvar inne i mig :)

Det var modigt =)
Jag vågade inte :( var så rädd att jag inte skulle få ut honom, och då kunde jag ju inte ha känt på den stackaren först och sedan låtit honom bli sittande där i skruvstädet :D

Så jag undrarde om personalen inte var riktigt kloka;) Men sambon, den galningen, han skulle minsann känna.

Min kille var så bred över axlarna att han blev hängande med huvudet utanför och resten innanför en stund, medan min kropp vilade en aning, därfär hann både jag och sambo känna på honom. Tyvärr fick ju det också effekten att han var lite blå och ganska svullen i ansiktet några dagar efter förlossningen......

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 595
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar