Bedömning

Snurre

Trådstartare
Hej! Jag har börjat intressera mig mer för Westerngrenarna. Men kan inte hitta själva bedömningskriterierna för de olika grenarna utan endast korta sammanfattningar/beskrivningar.

Alltså hur får man högsta poäng i tex pleasure? Vad efterfrågas? Vilken bedömningsskala finns

Någon vänlig själ som kan hänvisa mig rätt eller förklara :-)

Hej! Jag har börjat intressera mig mer för Westerngrenarna. Men kan inte hitta själva bedömningskriterierna för de olika grenarna utan endast korta sammanfattningar/beskrivningar.

Alltså hur får man högsta poäng i tex pleasure? Vad efterfrågas? Vilken bedömningsskala finns

Någon vänlig själ som kan hänvisa mig rätt eller förklara :-)
AQHA, SQHA, WRAS har regelböcker som talar om vad som premieras och vad som ger straff. Rekommenderar att en sådan regelbok köps in och sen blir medlem i en förening som kan ha teorikvällar med domare.

Googlat lite på ämnet och trillade över en sida, iaf äldre, som sa att hästen måst vara minst 140cm för att tävla. :eek: Stämmer det och i så fall i alla klasser?

funderar på att investera i WRAS regelbok men såg att det står 2014-2015 på den på WRAS hemsida. Kommer det en ny nästa år alltså? Känns ju dumt att köpa en nu om ny kommer om ca en månad :cautious:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 123
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Jeps
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 171
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 131
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka