Milosari
Trådstartare
En följdfråga då; idrottsläraren har mailat ut ett förvisso trevligt mail men jag reagerar lite på följande;
Varje termin kommer eleverna få ett omdöme i ämnet och nedan följer punkter som jag utgår ifrån vid bedömning av elevens kunskaper:
Alltså allt detta fetade är ju sådant som många med NPF har jättesvårt för. Kan detta verkligen kallas kunskaper? Är inte detta till största del förmågor? Är det förmågor som kommer betygsättas i ett senare skede?
Varje termin kommer eleverna få ett omdöme i ämnet och nedan följer punkter som jag utgår ifrån vid bedömning av elevens kunskaper:
- Samarbete
- Förstå en instruktion och tillgodogöra sig den
- Förstå regler
- Följa regler
- Deltagande på lektionerna (vara aktiv)
- Motorik och anpassning till olika moment
- Anpassa rörelser till takt och rytm
- Läsa karta
- Nivåbaserade diskussioner om hälsa
- Nödsituationer
- Friluftsliv och utevistelse
Alltså allt detta fetade är ju sådant som många med NPF har jättesvårt för. Kan detta verkligen kallas kunskaper? Är inte detta till största del förmågor? Är det förmågor som kommer betygsättas i ett senare skede?