Bedömning 9-11 juni

Michis

Trådstartare
någon som ska dit ?
Ha häst som ska visas eller bara titta ?

Våran valack ska visas, skulle vara kul om det är någon mer som ska dit..

Sv: Bedömning 9-11 juni

Har ett sto som ska visas då :love:
så då ses vi ;)

Michis skrev:
någon som ska dit ?
Ha häst som ska visas eller bara titta ?

Våran valack ska visas, skulle vara kul om det är någon mer som ska dit..

Jag visste inte att man kunde visa vallackar på bedöming, men min häst har knappast någon känd pappa precis. Fast min mammas sto kanske kan visas i framtiden.

Valacker visar man främst för att få upp mamman i BLUP eller till ELIT. Och i vissa fall för pappans del (men oftare för mammans).

/Malin

Kanske, eventuellt..!! Vi får ser hur det hel artar sig. Just nu går den ena kanon kanon och den andra har förmodligen dragit på sig någon infektion eller så är det kotlederna som spökar igen (båda är e. Blaer från Stenholmen, den ena av årsmodell 2000 och den andra är en 1999:a). Men det finns ju i stort sett ett visningstillfälle per månad så...

Föresten hur går träningen med Asi?

Det går super :d
han börjar bli riktigt fin nu, underhalsen är helt borta och takten i tölten är helt ren i alla tempon. så himla kul..
hoppas han håller ända fram bara men det är nog inga problem, ska bli så kul att följa med honom ner på visningen, han är så fin nu :love:

Va kul! Hoppas formen håller i sig till SM också. Ska hålla utkik efter honom om jag är på Strömsholm när han skall visas.

Sammets_rosa skrev:
Va kul! Hoppas formen håller i sig till SM också. Ska hålla utkik efter honom om jag är på Strömsholm när han skall visas.

Ja det är jättekul :D

Vi får väl se om han håller formen till helgen efter visningen först och främst ;) men då är det ju bara passen som måste hålla..

någon mer som ska åka ?

vi ska visa ett av våra ston då. den andre visas 4-7/5

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 481
Senast: Brynja
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar