Silver Girl
Trådstartare
Har funderat över vilken hundras det ska bli för min del i ca två år och trodde jag hade koll på de raser som skulle kunna passa mig. Men nu har jag plötsligt fått upp ögonen för en ras jag inte tänkt på tidigare - nämligen bedlingtonterriern! Tror jag missat den för att jag dels helst inte vill klippa/trimma men främst för att jag inte tycker att terrier generellt sett passar mig. Men har förstått att dessa oftast har lite mildare temperament?
Så nu vill jag höra era erfarenheter av denna ras.
Jag söker en sällskapshund i första hand, men kommer vilja träna lite lydnad och agility utan större tävlingsambitioner. Ska kunna ta det lite lugnare några dagar då och då (t ex om den passas av mina föräldrar eller om jag blir sjuk). Vill helst inte har för mycket jakt, då jag vill kunna ha den lös ibland, vet inte hur det är i denna rasen, är ju en jakthund från början.
Så nu vill jag höra era erfarenheter av denna ras.
Jag söker en sällskapshund i första hand, men kommer vilja träna lite lydnad och agility utan större tävlingsambitioner. Ska kunna ta det lite lugnare några dagar då och då (t ex om den passas av mina föräldrar eller om jag blir sjuk). Vill helst inte har för mycket jakt, då jag vill kunna ha den lös ibland, vet inte hur det är i denna rasen, är ju en jakthund från början.