Bebisverkstad...?

Destiny_D

Trådstartare
Är det några andra här inne som planerar att starta bebisverkstad snart, eller kanske redan försöker? Jag och sambon har kört första ägglossningen nu utan skydd... Spännande!! :) Jag har inte ätit p-piller på mer än ett år, så jag borde inte ha några såna hormoner i kroppen i alla fall. Men jag blir SÅ trött på mig själv ibland! Jag ska ju analysera sönder allting... Istället för att bara njuta och ta dagen som den kommer så sitter jag redan och räknar fram och tillbaka. Varför kan jag inte bara släppa och låta det bli om det blir? Suck...Jag vet ju att det rent statistiskt inte borde tagit på första försöket, så jag skulle inte bli besviken om det dröjer längre. Men ändå sitter jag här och försöker räkna ut hur vi verkligen ska MAXIMERA våra chanser att bli gravida. Just nu sitter jag och grämer mig över att vi hade sex dagarna före samt dagen efter ägglossning men inte PÅ SJÄLVA ÄGGLOSSNINGSDAGEN!! Vad håller jag på med egentligen? Jag kan ju ändå inte veta exakt vilken dag jag har ägglossning väl?

Snälla, säg att det inte spelar nån roll om man är exakt på ägglossningsdagen, så jag bara kan släppa alla analystankar och leva livet.... ;)

Ha en underbar sommar, allihop!!

// Destiny_D
 
Sv: Bebisverkstad...?

Hehe, jag tänker nog ganska likt dig!

Slutade med piller i januari ungefär. Kört fullbordat oskyddat sen maj, men ingen bebis än. Varje månad blir jag såklart ledsen, men skakar av mig det rätt fort. Hoppas jag lyckas gå ner lite i vikt först. Är ju samtidigt så sugen på att gå en skrivarkurs eller annat nåt år vilket är bäst att göra innan grav. men vill gärna ha barn snart också. Vi säger så jag och sambon att det blir när det blir. Jag försöker ha koll på ÄL och sådär, men vill vänta minst ett halvår med stickor så man inte stressar sig själv. Har läst sååå mkt om hur ofta man ska göra det mm och symptom så jag blir galen. Man lär sig mkt men samtidigt letar man ihjäl sig efter symptom. Förra gången tyckte jag att jag sprang och kissade hela tiden och nu denna månaden tyckte jag att brösten värkte och lite annat, men det blev såklart neg. så jag ska bara försöka vänta och se, äta vitaminer och försöka leva sunt (och mannen då). Visst blir man nojjig av att äta saker man inte ska äta när man blir gravid, men jag tror inte det är så farligt i början av grav. och att man kanske kan undvika vissa saker varje månad efter ÄL om man är riktigt orolig (jag dricker el röker iofs aldrig och äter sällan Brie-ost, men däremot rätt mycket fisk då jag inte äter kött).

Vi kan ju följas åt och ojja oss varje månad och se hur det går! Jag är 22 och känner ingen panik, bara en stark längtan som övergår i lätt desperation varje väntad mens.;)
 
Sv: Bebisverkstad...?

Ingen direkt bebisverkstad, det blir som det blir här ;)

Ingen uträkning om när ägglossning sker eller så, här hemma har vi sex när vi känner oss sugna ...

Blir det något så blir det, men jag är ung och det är inte hela världen om det tar några år ;)
 
Sv: Bebisverkstad...?

vi håller oss lite till här hemma;) men blir det så blir det, nån abort tänker jag inte göra.Dock kör vi skyddat:)

Däremot hörde jag från en av sköterskorna idag att spermierna lever i ca 5 dygn i kvinnan och att ägglossningen kan vara från 11-17 dygnet efter mens typ.

Och att man inte bör ha sex varje dag då utan varannan el va tredje dag i stället så det är lite mer krut i dom rackarna;) så att du hade sex dagen innan ägglossning behöver du nog inte vara orolig för om dom skulle leva så pass länge i en kvinna:)
 
Sv: Bebisverkstad...?

Ska plocka ut Pstaven i september tänkte jag, Sist tog det knappt 2 månader innan jag blev gravid. Får se hur lång tid det tar denna gången..
 
Sv: Bebisverkstad...?

Vi smygstartade vår verkstad för 10 veckor sedan :)

En del av våra vänner har försökt i flera år innan det hänt något och vi är båda runt 30 så vi tyckte det var dax att börja nu om det skulle dröja..
Jag tog ut kopparspiralen och så tänkte vi att vi får se vad som händer.
Jag har aldrig skrivit upp när jag har mens osv så jag hade ju ingen koll på ÄL osv.
Ja, vad ska man säga, det gick betydligt fortfare än vad vi båda trott! Jag är nu gravid i 12:e veckan :o:D
 
Sv: Bebisverkstad...?

Visst är det konstigt hur man är? Jag är ju som du. Jag skulle inte bli ledsen om det inte tar på första, för rent statistiskt sett så gör det ju inte det. Men samtidigt sitter jag här och räknar och grejar. Märkligt! :D Och det där med att leta tecken är verkligen helt sanslöst... Förra veckan var jag helt övertygad om att det drog lite i min ljumske och kändes som att jag hade lite mensvärk, och det bara MÅSTE ju vara ett tecken. Och visst kissar jag oftare? Ha ha ha....
Sen blir det ju inte mindre stress när man hör grannen som säger att på henne har det minsann tagit på första alla tre gångerna. Hon måste ju vara undantaget som bekräftar regeln? Jag har väl egentligen ingen stress heller, men man börjar känna. Sambon är 32 och jag är 28, och jag vill verkligen ha mitt första barn innan jag fyller 30. Vi kanske startade för sent?
Sambon har en son sedan tidigare, så han är ju fullkomligt övertygad om att hans grabbar funkar som dom ska. Jag har aldrig varit gravid, så vem vet, jag kanske inte ens kan bli gravid? :crazy:

Casper: Jag har hört så himla olika. Häromdagen hörde jag att det inte har nån betydelse ifall man har sex varje dag eller varannan eller var tredje. Men jag har hela tiden också trott att det var "mer krut" i dom små rackarna om man inte har sex varje dag. Vilken tur att du tröstade mig med att dom lever i kvinnan i upp till 5 dygn! Då behöver jag nog inte vara orolig för att dom ska ha trillat av pinn på en gång :D

//Destiny
 
Sv: Bebisverkstad...?

Inga planer direkt på bebisverkstad men slutar med mina p-piller om en vecka.Främst för att jag är trött på att stoppa i mig massa hormoner,men börjar närma mig 30 och tycker det börjar bli dags.Jag och sambon är överrens att det börjar bli dags att ha det i tankarna så blir jag gravid så blir vi lyckliga,men tänker inte stressa fram ngt.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 223
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 113
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: bettysmatte
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sämsta filmen?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp