Bebisfotografering-erfarenheter?

Mitten

Trådstartare
Alltså, bebistiden är ju så kort och värdefull, och jag vill verkligen ha fina minnen av den här tiden! Alltså funderar jag på att gå till fotograf med mig, sambon och lillan. Hon blev 2 månader i förregår, och jag skulle vilja ha fina foton att hänga upp från nu, när hon är 6-7 mån och när hon är ett år.
Finns det någon som har erfarenhet av att gå till fotograf med en bebis som är såpass liten? Hon kan ju inte sitta själv och nacken är rätt instabil. Är det bara bortkastat eller kan man få lite söta familjebilder? Lite tips på hur man skulle kunna posera så att det blir fint? Kanske till och med tips på fotograf (om det är ok med sånt) i Stockholmsområdet?

Hjälp mig nu bevara den här underbara tiden :love:

Sv: Bebisfotografering-erfarenheter?

Vi tog gravid bilder och då ingick bebisfotografering. Bokade en till när sonen var bra lite drygt 2 månader och funderade påom det var korkat. Det blev helt underbara bilder! Vi såg ett helt nytt barn. Vinklar vi aldrig brukar se honom från själva. Det blev bilder på storebror och lillebror som är FANTASTISKA. Vi kommer att ruinera oss på bilder...

Min syster är fotograf, så när vi var uppe i Stockholm förra julen och hälsade på, så fotade hon min son. Han var då 3 mån gammal, och orkade bara hålla huvudet uppe väldigt korta stunder. Men det blev jättefina kort! Tyvärr har jag inga på den här datorn, jag är på semester i Sthlm för tillfället, men en miniversion finns att se på min avatar, och jag tror att jag har någon mer i profilen också.

Jag vill ha Sebbe fotad minst en gång om året i alla fall.. Nu är han fotad kanske 3-4 ggr sen han föddes, iom att syrran kan passa på när vi ses.. Det är dock inga studiobilder, men jag är supernöjd ändå!

Åh vad kul att läsa!
Jag har bokat in på onsdag, så då får vi se :bump:

Man skulle ha fotografsläktingar alltså ;) Guld värt!

Å det ska bli så spännande!

Nu vet jag inte om någon är intresserad :angel: Men vi hade iallafall vår fotografering förra veckan, och det gick jättebra, men det var lite klurigt för hon hade svårt att hålla upp huvudet och så :) Hoppas jag kan lyckas visa några foton snart, fick cd:n idag :bump: !!

VISA VISA !!

Jag vet att det finns ett ställe i sthlm där det finns MASSA utrustning att låna, mkt utklädningskläder o olika saker man kan lägga babyn på, lite Anne Geddes stil :)

Intressant! Det här var en lokal fotograf, det är ju svårt med så små pluttar, men jag tänkte fota vid 6 mån & 1 år också, då är det ju intressant med lite mer pryttlar omkring!!

Ska visa så fort jag sorterat lite :D

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Gravid - 1år Det får bli ett tillfälligt konto för detta. Jag gjorde ett positivt graviditetstest igår och jag borde vara väldigt tidigt gravid...
2
Svar
25
· Visningar
5 692
Senast: Skralt
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 461
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix