bebisen röra sig lite??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

nu går jag in i min 6:e månad och tycker att bebisen rör sig inte så mkt som den gjorde innan,är detta normalt el ska jag kontakta barnmorskan för att lyssna på hjärtljud och ev ett ultrajud till??
 
Sv: bebisen röra sig lite??

Bebisen växer och växer och utrymmet blir mindre och mindre. Så det är helt normalt att bebben rör sig lite mindre vartefter. Om du är väldigt orolig och känner på dig att något är fel så ska du självklart kontakta din BM! Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
 
Sv: bebisen röra sig lite??

Jag skriver under helt på vad Lupin skriver! Det blir mindre utrymme och rörelserna blir inte så markanta och mer "buffiga" i magen. Tycker precis som lupin att om du är orolig så ring till BM och be att snabbt få komma och lyssna på hjärtljuden! Mysigt att vara gravid. Min lillkille fyllde elva månader igår! Lycka till! Mayara
 
Sv: bebisen röra sig lite??

Min äldsta kände jag rörelser från ungefär var tredje dag. Från början var hon helt vild, men sen kring v. 25 så minskade det till var tredje dag. Väldigt betryggande för en förstagångsföderska.

Den yngste kände jag i alla fall någon rörelse från varje dag, men inte gjorde han mycket väsen av sig han heller.

Alla har inte "hela havet stormar" i magen, men det är bara dom historierna man hör, om bebisar som nästan sparkar av revben osv. Det var jättejobbigt när jag väntade min första, jag var ganska orolig. Men jag gick av andra skäl på täta besök hos BM, så jag fick lyssna på hjärtljud rätt ofta, vilket kändes ganska skönt.

Annars så försökte jag tänka att jag kan ju inte påverka situationen ändå. Så länge allt såg normalt ut, magen växte som den skulle, bebisens hjärtljud var jättebra hela tiden och det ordinarie ultraljudet var jättebra, så kunde ju inte jag påverka det hela. Det var bara att hoppas att bebisen mådde bra där inne. Ut kom det en väldigt pigg och välskapt liten tjej.
 
Sv: bebisen röra sig lite??

Vad jag vet så skall man alltid kolla upp om bebisen känns slö i magen.
 
Sv: bebisen röra sig lite??

Min son är en minst sagt aktiv 10-månaders bebis och var väldigt aktiv redan i magen. Det såg ut som om jag hade en alien på väg ut ibland. Det fanns dock perioder då han rörde sig mindre och jag blev rolig. Vet att jag inte känt något på hela helgen och skulle på kontroll på måndagen eller om det var tisdagen. Hade hur som helst inte känt bebisen alls fram till kontrollen. Hjärtljuden och allt var väldigt normalt men min barnmorska tyckte att om jag inte kände av bebisen alls på ett helt dygn så skulle jag be att få komma och kolla hjärtljuden eller om det var helg gå till akuten eller vad det nu var, minns inte nu. Som tur är kände jag alltid minst en rörelse om dagen efter det. Hon tyckte dock att man ska ta sådant på allvar och hellre komma in en gång för mycket. Om inte annat så blir man själv lugn av att veta att allt är OK.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 255
Senast: sthu
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 955
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 983
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 268
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp