Bebisbilder

T

Tingla

Småttingarna är nu åtta dagar och kravlar runt i boet och vissa tar sig även hela vägen ut i buren... :love:

Bebbarna7dgr.jpg

Bebishg8dgr-8.jpg

Bebishgen8dgr-2.jpg

Sv: Bebisbilder

Sorry, såg att det blev urtaskig kvalitet, men de är så söta så jag slänger in nån bild till och ni som tycker det är suddigt får blunda ;)

Gimli8dgr.jpg

Gimlitvilling8dgr.jpg

Stingarna8dgr.jpg

Nu vet jag att det är jättesvårt att se, speciellt på så suddiga bilder, men vad kallas färgerna?

2 st är guld/sandfärgade
2 st är helsvarta
2 st är vitsvartprickiga
1 är orange med svarta tigerränder

är inget vidare på färgbeskrivningar :mad:
Nån som vill försöka??

Tingla skrev:
2 st är guld/sandfärgade
Dessa kan vara madagaskar, men tycker de ser lite för ljusa ut... får återkomma med svaret.. :P
Tingla skrev:
2 st är helsvarta
Dessa är svarta, inte mycket att säga om de. :)
Tingla skrev:
2 st är vitsvartprickiga
Svartbrokade, kan vara mantlade beroende på hur mycket vitt de har..
Tingla skrev:
1 är orange med svarta tigerränder
Denna borde vara en gul/svart japantecknad.. :)

Är inte helt säker, är svårt å se på de suddiga bilderna.. har du inga med bättre kvalitet? :crazy:

Åh vad skoj med gissningar :)
Tack Ninni! :bow:

Tyvärr har jag inga bättre bilder för tillfällt, men ska försöka ta nya nu i helgen... annars kommer bra bilder som är tagna med en annan kamera på måndag.

Mamman till ungarna (Snoffsan) är ju svart vit och pappan är vit med brunt runt ögon, på öron och tassar.

Min andra kaninhane (Pontus) ser ut som den randiga ungen, kanske är han också japantecknad då:smirk:

Mmm... några är jag ganska säker på... iaf de svarta, svartbrokade och japantecknade... men de som du säger är sand/guldfärgade vet jag ej... så svårt å gissa när man inte vet vad föräldrarna har för anlad.. :crazy: och nu när jag kollar närmare så syns det att de inte är varken madagaskar eller isabella.... vet inte riktigt vad de kan vara... :crazy:
Har du någon aning om vad föräldrarnas föräldrar osv hade för färg?

Näe, har tyvärr inte den blekaste om farföräldrar. Men mamma Snoffsan ser ut så här:
Bild3.jpg

Snoffsan621jan06.jpg

och pappan har jag bara en bebisbild på:
Rambosomliten.jpg

Får förhoppningsvis mycket bättre bilder på alla bebbarna idag och lägger då ut dem direkt :)

De små pluttarna bara växer och växer. De är nu idag inne på sin trettonde dag och vinglar omkring i buren. Vissa har börjat öppna ögonen och är bara allt för söta :love:

Men en fråga, är det inte tidigt att börja mumsa hö än?? Tre utav bebbarna har knaprat på hö sen i fredags...

Hmm, pappan hade en väldigt konstig färg.. så han kan i princip ha anlag för vilka färger som helst.. :crazy: då blev det ju ännu svårare att gissa vad de sandgula är för färg..

De som jag från början sa var sandfärgade/guldfärgade har nu mörknat lite i färgen men är ff åt sandhållet. Tycker att öronen på dem är mörkare än resten av kroppen, kanske blir de lite lika sin far längre fram.

Ninni håller med om att pappans teckning är lite lustig ;)

Ferrari skrev:
Har du några nya bilder?

Åååh, längtar tills jag ska para min hona i mars :)

Har kanonbilder från i onsdags som jag får ikväll (taget meed annan kamera), men de är ju "gamla" redan för nu händer så mycket. Vissa av ungarna är redan tuffa och framåt, den största klättrade nu i eftermiddags från botten av buren upp till taket på gallret!!

Tog några bilder imorse, lite suddiga de med, men slänger in dem ändå så fort jag har tankat över dem till datorn :)

Här kommer morgonens bilder, fick bara med de sandfärgade och en prickig, men supersöta är dem :love:

Bild5.jpg

Bild9.jpg

Bild16.jpg

Bild4.jpg

Bild17.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 135
Senast: Santoxen
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25