bebisar och båtar

Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
går det ihop? Finns det miniflytvästar, eller måste jag tillverka en vassbåt att ha i båten? Fast annars får jag väl hålla mig på land i sommar. Hur gör ni andra?
 
Sv: bebisar och båtar

Jag har aldrig använt eller sett någon själv men jag har bestämt för mig att det finns flytväst till bebis.

Passa blöjan bara - den kan bli rena dödsfällan.
 
Sv: bebisar och båtar

Det finns flytvästar anpassade till spädbarn.
Det är viktigt att kolla att den är anpassad för blöjbarn.
En torr blöja har en otrolig flytkraft så barnet rumpa flyter upp istället för huvudet om inte flytvästen är rätt anpassad.

Har en bekant som råkade ut för det med sin 2-åring. Som tur var såg dom barnet snabbt så inget hände, men tänkt om ingen sett henne? Hemska tanke.
 
Sv: bebisar och båtar

Man har på en räddningsväst (inte vanlig flytväst utan en som kan vända ett blöjbarn) - när jag undersökte marknaden för tre år sedan var den här bäst:

np4000lifejacketbaby04.jpg
 
Sv: bebisar och båtar

Jag vet inget om flytvästar eftersom vi aldrig är ute på sjön.
Men däremot har mina barn fått bada i flytväst på "simmis", för att prova på det. Och vår ledare där tipsade om att man gärna kan låta barnen göra något kul med flytvästen på dig, så att det inte bara är jobbigt, knöligt och besvärligt att ha flytväst. Bada i den t.ex...
 
Sv: bebisar och båtar

den ser bra ut, men funkar den på nyfödda bebisar?
Vart finns den? Vet du om man kan hyra en på brandstationen?

många frågor blev det.
 
Sv: bebisar och båtar

Att ha flytväst på större barn är inga problem. Jag har själv vuxit upp i flytväst. Men jag minns ingen som hade en nyfödd bebis.
 
Sv: bebisar och båtar

Man har en flytväst avsedd för spädbarn. Är dom bra har dom inga problem att vända ett barn i blöja. Jag har själv varit med och provat ut flytvästmodeller i ett test (knappt två år sedan) på min äldsta flicka, när hon var spädbarn. Vi kastade (mkt badvana) ungar i bassängen om och om igen, med blöja och kläder, sen såg man skillnaden på olika modeller. Vissa vände knappt/inte alls barnen, andra direkt. Då var märket Baltic helt överlägset. Det man ska vara väldigt noga med, det är att viktangivelserna på flytvästen stämmer med barnets vikt. Dom ska man ta på allvar i allra högsta grad. Sen är det bra att prova flytvästar på sitt barn, olika modeller passar olika barn, beroende på skärningen på flytvästen.
 
Sv: bebisar och båtar

anhe skrev:
Det man ska vara väldigt noga med, det är att viktangivelserna på flytvästen stämmer med barnets vikt. Dom ska man ta på allvar i allra högsta grad. Sen är det bra att prova flytvästar på sitt barn, olika modeller passar olika barn, beroende på skärningen på flytvästen.

Och så ska man vara supernoga med att barnen trätt på sig alla snören under västen - de finns där av en anledning!!! Detta fattade ju inte jag som barn utan då var de ju bara krångliga att slinka in i men med småbarn kan det hända hemska olyckor. Barnet kan ramla i och så plockar man upp det...tror man...men i själva verket har man bara fått tag i västen och barnet har sagt "plopp" och trillat ur den. Detta hände en kompis bekant. :eek: :cry:
 
Sv: bebisar och båtar

Finns det att hyra nånstanns? Vi ska i sommar hälsa på svärmor och svärfar som har båt. Känns onödigt att köpa en flytväst för att bara användas en gång. Naturligtvis stannar vi på land om vi inte kan hyra/låna av nån.
 
Sv: bebisar och båtar

Liten flytväst.
Hur gammal är bebisen?
Jag har en flytväst som jag använde från 3mån.
Men det hade gått bra redan tidigare.
 
Sv: bebisar och båtar

Bebisen är inte född än, utan föds förhoppningsvis i början på juli, precis när båtsäsongen börjar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur funkar det med sjukskrivning när man har bebis om den andra föräldern inte kan ta ut föräldraledighet? Finns det någon lösning? Ska...
Svar
8
· Visningar
1 156
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
795
Senast: ufot
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 707
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp