Bebisångest

Nisse

Trådstartare
Usch, jag känner att jag måste skriva av mig nu.... Jag är 20 år och ska bli mamma i augusti. Allting är perfekt: Jag har jobb, bil och körkort, stadigt förhållande med en kille som har ett välbetalt jobb (vi älskar varandra och har så gjort i tre år :love:), Jag är färdigutbildad undersköterska till sommaren, Jag har både mor- och farföräldrar till bebisen som ställer upp, Jag bor i ett litet hus i ett barnvänligt område. Somsagt allt är perfekt för att få hem en liten. MEN, jag har en sån jävla bebisångest! Vad gör man med en liten? Vad gör man och vad gör man inte när man är gravid? Vad händer i kroppen? Vad gör man om bebisen är sjuk? Och den största frågan: Vad ska alla andra tycka om mig som en sån ung mamma? :confused::confused::confused:
Det här är skitjobbigt och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Finns det några andra unga bukemammor som kan ge mig nåt tips, eller peppa mig? Just nu mår jag skitdåligt, men jag vill INTE göra abort.:(
 
Sv: Bebisångest

Breakdance här på forumet fick en dotter i natt, hon är 20 år.
Du kan säkert pm:a henne om du vill prata lite.

Lycka till, du!
 
Sv: Bebisångest

Jag tycker jättemkt om unga mammor, sitter väl knappast i åldern..

Hellre en mamma som du med ordnade förhållanden än en som är gammal med oordnade förhållanden :)
 
Sv: Bebisångest

Mitt råd är att försöka (hur svårt det än kan vara) att tro på dig själv! Du kommer självklart att greja detta! Din oro och dina tankar är egentligen också ett tecken på att du ÄR mogen uppgiften.