Min unge sov helt enkelt inte mycket på dagarna. Någon halvtimma här eller där bara. Första gången han sov i hela två timmar mitt på en dag ringde jag mamma efter en och frågade om något kunde vara fel och jag skulle väcka.
På förskolan sov han däremot sedan jättebra så det var när han var liten.
Hade en mobil över korgen som jag snurrade upp och den snurrade ned vilket gav 5 minuter per snurr och senare köpte en släkting ett fruktansvärt gammalt 80-tals babygym i plast på två ben som kunde ge 30 minuter! lugn och ro
så jag röstar på gammeldags skramliga babygym (jättefina moderna i mjukt tyg var helt ointressanta)
Andra tipset vore att bjuda hem ett gäng på fika och gå och lägga sig, min unge somnade på studs om det var mycket folk. Tyvärr vill man dock kanske umgås med dem, inte sova.
(tipsar inte om vagn eller bärsjal, bärsjal var bra transportmedel men som dock inte gav sömn.)
Och det var inte krångel han sov helt enkelt bara inte speciellt mycket på dagarna, han skrek inte av övertrötthet men däremot om han var uttråkad av att se samma fyra väggar hela morgonen, då fungerade att gå ut i skogen eller till stan el dyl (dock ej vagn, före 5 månader utan bärsjal eller bära och visa).